ضربه سپاه به عوامل جنایت تروریستی خاش

ضربه سپاه به عوامل جنایت تروریستی خاش

روابط عمومی كل سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قرارگاه قدس در شناسایی و متلاشی كردن خانه‌های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان و خاش و دستگیری آنان خبر داد.
در اطلاعیه روابط عمومی سپاه آمده است: به فضل الهی و با همت و تلاش‌های مجاهدانه نیروی زمینی سپاه، با پیگیری سرنخ‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس این نیرو، یكشنبه شب طی عملیاتی سریع و مقتدرانه چندین خانه تیمی در سراوان و خاش كه برخی عوامل جنایت اخیر در آن استقرار یافته بودند، شناسایی، متلاشی و تروریست‌های مستقر در آن دستگیر شدند.
این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات موفق، سه نفر از تروریست‌ها دستگیر و 150كیلوگرم مواد آماده انفجار و 600 كیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز كشف شد.
در این اطلاعیه با اشاره به این‌كه تروریست‌های دستگیر شده همان عواملی بودند كه خودروی انتحاری عامل جنایت تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان را تهیه، هدایت و پشتیبانی كرده‌اند، تاكید شده است: اقدامات سپاه در پیگیری سرنخ‌ها برای انتقام قطعی و كامل از هسته مركزی گروهك عامل این جنایت، ادامه داشته و انتظار است با همكاری دولت و ارتش پاكستان این امر به‌سرعت محقق گردد.
به گزارش ایرنا، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح نیز دیروز گفت: اگر به هر دلیل فعالیت مراكز آموزشی و استقرار گروهك‌های تروریستی در پاكستان ادامه یابد، ایران براساس منشور ملل متحد، حق بدیهی و بین‌المللی خود می‌داند با این مراكز برخورد و در صورت ضرورت، تصمیم‌گیری كند.
سردار سرلشكر محمد باقری دیروز در حاشیه سفر به قم درگفت‌وگو با خبرنگاران تاكید كرد: پاكستان مسؤولیت اساسی در دفاع از مرزهای خود و پاكسازی سرزمین‌های همجوار با جمهوری اسلامی از وجود این گروهك را دارد.