گنج نفرین‌شده 2قربانی گرفت

مرگ 2 جوینده گنج در عمق چاه

گنج نفرین‌شده 2قربانی گرفت

حفاری چهار دوست در زیرزمین خانه قدیمی برای یافتن گنج ، جان دو نفر از آنها را در عمق چاه گرفت.

به گزارش خبرنگارجام‌جم ، روزهای پایانی هفته گذشته مردی با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران تماس گرفت و اطلاع داد دوستانش در حال تعمیر زیر‌زمین خانه ویلایی قدیمی در شرق تهران بودند که در چاه گرفتار شدند. درادامه آتش‌نشان‌ها برای نجات آن دو به محل اعزام  شدند و مشاهده کردند چاه عمیقی در زیرزمین خانه حفر شده و ریزش دیواره، آنها را در چاه محبوس کرده است. نیروهای امدادی دو شبانه‌روز تلاش کردند تا توانستند به بخش انتهایی چاه برسند، بعد اجساد دو مرد گرفتار را بیرون آوردند. کارشناسان آتش‌نشانی در بررسی‌های اولیه اعلام کردند به نظر می‌رسد آنها بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند.
ماموران در بازرسی بعدی در همان محل، بیل، کلنگ، دستگاه گنج‌یاب و گونی‌های خاک پیدا کردند. به نظر می‌رسید قربانیان در آن محل در جست‌وجوی گنج بودند. 
با تحقیقات اولیه از دو دوست جانباختگان، آنها مدعی بودند خانه نشست داشته و در حال تعمیرات بودند که این حادثه رخ داده است و آنها دنبال گنج نبوده‌اند. 
پرونده‌ای نزد قاضی عظیم سهرابی ، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران با دستور قضایی وی آغاز شد. در نخستین گام از تحقیقات جنایی، دو دوست قربانیان حادثه بازداشت شدند. 
آنها دیروز در جریان تحقیقات قضایی در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران راز حفاری مرگبار را فاش کردند. وحید یکی از متهمان در اظهاراتش گفت: میلاد و سعید از دوستانم بودند. خانه متعلق به میلاد بود. او چند ماه قبل هنگام تعمیر طاقچه خانه قدیمی‌‌‌اش، برگه‌ای از میان آجرهای قدیمی پیدا کرد که شبیه نقشه گنج بود. 
در آن نقشه مسیر حفاری مشخص شده بود. سراغ ما سه نفرآمد و با بازگوکردن ماجرا برای خارج‌کردن گنج کمک خواست. می‌گفت گنج در زیرزمین خانه ویلایی دفن است. قبول کردیم با او همراه شویم. به خانه‌اش رفتیم . زیرزمین را با دستگاه گنج‌یاب بررسی کرده و توانستیم محل دفن گنج را پیدا کنیم. دو ماه حفاری کردیم و به نزدیکی گنج در عمق چاه رسیده بودیم. روز حادثه، صاحبخانه به عمق چاه رفت و بعد از چند دقیقه از طریق بی‌سیم به ما خبر داد به سمتی پرت شده و نمی‌تواند حرکت کند. دوست دیگرمان برای کمک وارد چاه شد و ما منتظر علامت آنها بودیم تا طناب را بالا بکشیم و دوستان‌مان را بیرون بیاوریم. 
متهم ادامه داد: دقایقی از حضور وحید در چاه نگذشته بود که ناگهان دیواره داخل چاه ریزش کرد و هردو محبوس شدند. سعی کردیم با کنار زدن خاک آنها را بیرون بیاوریم و نجات‌شان دهیم که نشد. از آتش‌نشانی کمک گرفتیم که بعد از دو روز اجساد آنها را بیرون آوردند. انگار گنج نفرین‌شده بود . 
همدست بازداشت‌شده این متهم نیز گفته‌های او را تایید کرد و برای‌شان قرار قانونی صادر شد.