کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

پیگیری پلیس برای قتل مشکوک چند شهروند مهابادی
تحقیقات ویژه پلیس برای پیگیری موضوع قتل مشکوک چندین شهروند در تجمعات اخیر شهرستان‌های پیرانشهر و مهاباد آغاز شد.  سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی به سایت پلیس گفت: مواردی از اصابت تیر به ماموران امنیتی و مردم از بین جمعیت معترضان در تجمعات اخیر در شهرهای متخلف این استان داشتیم و به همین منظور دستور ویژه برای پیگیری این موضوع صادر شده است.
گروه‌های ضد انقلاب و اشخاص مغرض از این فرصت به انحای مختلف استفاده و اقدام به قتل شهروندان می‌کنند که به همین منظور پلیس با دستور ویژه برای پیگیری این موضوع اقدام می‌کند. وی افزود: پلیس به‌جد در حال پیگیری و شناسایی قاتل یا قاتلان و عوامل تیراندازی متوفیان در تجمعات اخیر بوده و ابعاد حادثه تلخ فوت این افراد در حال بررسی است و باید از اظهارنظرهای خلاف واقع پرهیز شود. 
رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به تلاش و دروغ‌پردازی‌های دشمن در این خصوص با استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی و سیاه‌نمایی برای تشویش اذهان عمومی و برانگیختن احساسات شهروندان خبر داد و از مردم خواست ضمن پرهیز از هر گونه توقف در محل‌های احتمال بروز تجمع و ناآرامی، در صورت مشاهده هرگونه افراد مسلح یا مجرمان سابقه‌دار سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

5 کشته در تصادف خاور و پژو
تصادف کامیون خاور و پژو سواری در جاده اشتهارد منجر به مرگ پنج نفرشد .  محمد باقر خلفی ، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان البرز به ایسنا گفت : این حادثه در جاده اخترآباد محدوده شهرستان اشتهارد رخ داد و امدادگران هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.سرنشینان خودروی سواری پژو دو مرد، دو خانم و یک کودک بودند که در صحنه حادثه فوت شدند. راننده خاور نیز مصدوم شد. علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه البرز در دست بررسی است .

قتل پسر نوجوان در درگیری دسته‌جمعی
درگیری دسته‌جمعی در یکی از محله‌های شهر ملایر منجر به قتل پسر نوجوان شد.  سرهنگ احمد ساکی، فرمانده انتظامی شهرستان ملایر استان همدان به مهر گفت : دو شب قبل در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری دسته‌جمعی در خیابان شهدا در ملایر ماموران کلانتری ۱۱ به محل اعزام شدند. 
در جریان تحقیقات معلوم شد که چند جوان که سوابق کیفری داشتند، به علت اختلافات شخصی با برنامه و قرار قبلی ابتدا در میدان شهید جوکار حاضر و با یکدیگر درگیر شدند. پس از تعقیب و گریز یکدیگر در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان شهدا، یکی از آنها پسری 17 ساله را با چاقو زخمی کرد که او بعد از انتقال به بیمارستان امام حسین (ع) فوت شد. متهمان که متواری شده بودند بازداشت و عامل قتل هم در یکی روستاهای اطراف ملایر بازداشت شد. معلوم شد متهم به قتل به انگیزه اختلاف شخصی آن نوجوان را کشته است. 

2 کشته در درگیری خیابانی 
درگیری شخصی در یکی از خیابان‌های پلدختر منجر به مرگ دو نفر شد .  حمید خادم ، فرماندار پلدختر استان لرستان به ایلنا گفت: ساعت یک بامداد دوشنبه درگیری خیابانی در منطقه میدان شهید بهشت شهرستان پلدختر رخ داد. در این حادثه یک نفر به علت مشکلات شخصی و اختلافات قبلی با سلاح شکاری ساچمه‌زنی به سه نفر تیراندازی کرد که منجر به قتل دو نفر و بستری‌شدن نفر سوم در بیمارستان شد.قاتل متواری شده و ماموران در تلاش برای دستگیری او هستند. 

توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق 
یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس توقیف شد. 
مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به میزان گفت: در راستای اجرای دستور قضایی، دلاورمردان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند .ارزش محموله این نفتکش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان است. توقیف شناور مذکور پس از یک ماه کار دقیق فنی و اطلاعاتی انجام شده است.
وی با اشاره به تشکیل پرونده در خصوص تخلفات شناور مذکور و ارجاع آن به بازپرس ویژه خاطرنشان کرد: کاپیتان و خدمه این نفتکش خارجی نیز برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند .