تشدید بی‌سابقه تنش‌ها در شبه‌جزیره‌کره

تشدید بی‌سابقه تنش‌ها در شبه‌جزیره‌کره

آزمایش موشکی کره شمالی و شلیک توپخانه‌های این کشور همزمان با برگزاری رزمایش هوایی گسترده آمریکا و کره جنوبی باعث تشدید بی‌سابقه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده است.

به دنبال این اتفاقات، دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی و آمریکا دیروز در تماسی تلفنی، اقدامات نظامی کره شمالی را قویا محکوم کردند.نظامیان کره شمالی صبح دیروز، حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمد. وزیران خارجه آمریکا و کره جنوبی، این اقدام نظامی کره شمالی را اتفاقی بی‌سابقه و تحریکات نظامی بزرگی دانستند.
علاوه بر این تماس تلفنی، نماینده ارشد اتمی کره جنوبی نیز با همتایان خود در آمریکا و ژاپن به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.
آنها در این تماس‌های تلفنی، اقدامات اخیر کره شمالی را ناقض قطعنامه شورای امنیت و معاهده نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸ توصیف کردند.کره جنوبی همچنین اعلام کرد کره‌شمالی صبح دیروز سه موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. در اقدامی نادر پس از آزمایش موشکی کره شمالی، آژیر هشدار در منطقه الئونگ در کره جنوبی  به صدا درآمد. گفته می‌شود این موشک مستقیم از روی این جزیره عبور کرده است. ارتش کره جنوبی سطح آمادگی و هشدار خود را در پاسخ به این آزمایش موشکی افزایش داده است.