کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

دستگیری قاتل مسلح
مردی که در پی اختلاف‌های قبلی پسری 20 ساله را کشته و یک هفته در روستا پنهان شده بود، بازداشت شد.  سرهنگ فرهاد آراوند، فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان استان بوشهر به سایت پلیس گفت: یک هفته قبل پسر ۲۰ ساله‌ای در شهر برازجان به قتل رسید و تحقیقات پلیس در این باره آغاز شد. در تحقیقات هویت متهم به قتل فراری به دست آمد و او که در باغ ویلایی در روستای سادات‌آباد، بخش خان زنیان شیراز پنهان بود شناسایی و بازداشت شد. از او دو قبضه اسلحه جنگی کلت کمری، کلاشینکف و مقادیر زیادی مهمات هم کشف شد‌. متهم در تحقیقات اعتراف کرد که مرد جوان را در پی نزاع و درگیری قبلی به قتل رسانده است. 

زورگیری « علی گرگی و دوستانش» از مردم 
فرمانده انتظامی اسلامشهر از دستگیری باند زورگیری « علی گرگی و دوستانش» در یکی از شهرستان‌های همجوار خبر داد. سرهنگ علی کارخانه در این باره به مهر گفت: این باند پنج‌نفره معروف به «علی گرگی و دوستانش» در اسلامشهر فعالیت مجرمانه داشتند. آنها از فروش و توزیع مواد‌مخدر تا خفت‌گیری و عربده‌کشی، تهدید و ارعاب با سلاح گرم و مزاحمت برای نوامیس را در پرونده خود دارند. اعضای این باند اغلب سابقه کیفری دارند و باعث رعب و وحشت در سطح اسلامشهر می‌شدند. ماموران پلیس امنیت عمومی اسلامشهر آنها را در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و در مخفیگاه‌شان بازداشت کردند.   وی افزود : متهمان با تهیه سلاح سرد و گرم و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی اقدام به ضرب و جرح عمدی، آدم‌ربایی و عربده‌کشی و… می‌کردند که در اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

دستبرد مسلحانه به کارگاه‌ها 
باند سارقان مسلح کارگاه‌های تولیدی در شهر قدس که تحت تعقیب بودند، بازداشت شدند.  سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران به سایت پلیس گفت: در پی سرقت‌های متعدد از چند کارگاه تولیدی و انبار شرکت‌ها، از سوی اعضای یک باند سه نفره سرقت با استفاده از سلاح گرم، تحقیقات ماموران پلیس آگاهی شهرستان قدس برای بازداشت آنها آغاز شد‌ و سرانجام چند روز پیش آنها بازداشت شدند.  از مخفیگاه آنها مقادیر قابل‌توجهی اموال سرقتی از جمله ابزار صنعتی، پوشاک، مدارهای برقی و دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال سرقتی کشف شد.  وی افزود: اعضای این باند سارقان مسلح که با پوشش‌های ماهرانه و با یک دستگاه نیسان اقدام به سرقت شبانه از کارگاه‌های تولیدی و انبار شرکت‌ها می‌کردند، چند بار هنگام سرقت توسط پلیس شناسایی شده و در تعقیب و مراقبت با استفاده از آتش سنگین با سلاح گرم از محل متواری می‌شدند که در آخرین سرقت خودروی واحد گشت کلانتری را نیز مورد هدف گلوله قرار داده و فرار کرده بودند. ارزش اموال سرقتی بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال است‌.   

صدور کیفرخواست برای مزاحم آرایشگران 
کیفرخواست مجرم اینترنتی که اقدام به مزاحمت و تهدید، نشر اکاذیب و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت برای تعدادی از بانوان آرایشگر در استان قم می‌کرد، صادر شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌  ابوالفضل تحریری، معاون دادستان قم در امور فضای مجازی گفت : متهم با دسترسی به اطلاعات خصوصی آرایشگران در صفحات تبلیغی‌شان و بارگذاری اطلاعات در فضای مجازی، اقدام به مزاحمت، تهدید و هتک حیثیت آنها می‌کرد. متهم ابتدا به‌عنوان مشتری به صفحات آرایشگران در فضای مجازی مراجعه کرده و شروع به گفت‌وگو با آنها می‌کرد‌. وی افزود‌: در ادامه با ارسال تصاویر نامناسب، آزار و اذیت کلامی و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت، طعمه‌های خود را تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و شماره تلفن آنها با عبارات مبتذل در فضای مجازی می‌کرد.  متهم تحت تعقیب بود که سرانجام در یکی از شهرهای جنوبی کشور با شکایت ۱۰ نفر از قربانیان این پرونده و دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی بازداشت شد‌. کیفرخواست پرونده او صادرو در حال ارسال به دادگاه برای محاکمه وی است.
 
کشف محموله 49 قبضه نارنجک
رئیس کل دادگستری کردستان از کشف محموله حاوی ۴۹ قبضه نارنجک جنگی در شهرستان بانه خبر داد. به گزارش روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در تشریح این پرونده اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی در هشتم آبان امسال مشخص شد یک محموله قاچاق حاوی ۴۹ قبضه نارنجک جنگی از طریق مرز غیر رسمی وارد کشور شده است.بنابراین دو نفر از متهمان به اتهامات «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی» و «مشارکت در قاچاق مواد منفجره نظامی»، دستگیر و تفهیم اتهام شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند.