ایرانیان فرهیخته مقیم اروپا سرمایه‌های مهم در خارج از کشور

ایرانیان فرهیخته مقیم اروپا سرمایه‌های مهم در خارج از کشور

وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که هموطنان ایرانی فرهیخته مقیم اروپا سرمایه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند، به‌ویژه اهمیت ارتقای خدمت‌رسانی به هموطنان ایرانی مقیم اروپا را یادآور شد.

حسین امیرعبداللهیان در یک گفت‌وگوی برخط با سفرا و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی بر اهمیت تلاش مضاعف نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای پیشبرد و تحقق راهبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم تحت عنوان «سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند» در شرایط چالش‌های بین‌المللی تاکید کرد. وزیر خارجه یادآور شد: مواجهه با این چالش‌ها مستلزم کنشگری فعال، قدرتمند و موثر نمایندگی‌های کشورمان برای ارتقای منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران است. در این دیدار برخط، سفرا و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های خود درخصوص آخرین تحولات در روابط کشورمان با کشورهای اروپایی را با وزیر خارجه کشورمان در میان گذاشتند.

دشمن به دنبال تسلط بر اذهان است
وزیر کشور با بیان این‌که دشمن به دنبال تسلط بر ذهن است و می‌خواهد از این طریق اهداف شومش را پیش ببرد تصریح کرد: باید با زیرساخت‌های عمیق فرهنگی، در برابر فرهنگ منحط غربی مقابله کنیم. احمد وحیدی دیروز در جمع مدیران سازمان بهزیستی، با بیان این‌که سازمان بهزیستی در موضوع آسیب‌های اجتماعی اثرگذاری بسیار جدی دارد، گفت: انسجام و همدلی مشترک همه ظرفیت‌ها در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضرورتی جدی است و باید در این راستا حرکت کنیم. 
وزیر کشور با بیان این‌که باید در شناخت و مقابله با ابعاد و زوایای آسیب‌های اجتماعی، رویکرد علمی و دقیق داشته باشیم، تاکید کرد: در این عرصه، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و انقلابی می‌تواند راهگشای مشکلات و معضلات باشد. وی به موضوع فضای‌مجازی و نقش آن در آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک ابزار جنگ ترکیبی دشمن، استفاده از فضای مجازی است و از این طریق جنگ شناختی ایجاد می‌کند. وی با اشاره به برنامه‌های دشمن در ایجاد افتراق و ترویج فضای فردگرایانه و کاهش ارتباطات اجتماعی، نقش حلقه‌های واسط و میانی در جامعه را یادآور شد و تاکید کرد که با وحدت و همدلی، بحران‌ها فروکش می‌‌کند و مدیریت می‌شود.

ابراز آمادگی مسکو برای میانجیگری در روابط ایران - عربستان 
میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای میانجیگری میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان‌سعودی خبر داد. 
بوگدانف ضمن اعلام این‌که تماس‌هایی با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان داشته، گفت مسکو آمادگی دارد تا در روابط میان ریاض و تهران برای حل تناقضات میانجیگری کند.
 معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسکو در تماس با عربستان و ایران است و از آنها می‌خواهد که تمامی اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند. 
خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، بوگدانف که نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه هم هست، تاکید کرده است: «ما با دوستان خود در ایران و عربستان در تماس هستیم. ما معتقدیم که تمام تناقضات و سوء‌تفاهم‌های موجود در میز مذاکره از طریق یک گفت‌وگوی سازنده حل شود.»
بوگدانف در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده که نماینده دائم عربستان در سازمان ملل اذعان کرد دست عربستان به سوی تهران دراز است تا به توافق دست پیدا کنند و براساس آن، آنچه بی‌ثبات‌سازی کشورهای عربی نامیده می‌شود متوقف گردد.