۹۰‌حساب بانکی شرکت‌های وزارت نفت مسدود شد

۹۰‌حساب بانکی شرکت‌های وزارت نفت مسدود شد

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت حساب واحد خزانه در دستگاه‌های اجرایی چگونه است؟»، گفت: این موضوع از بندهای بسیار خوب بودجه سال1401 بود.

براساس نظارتی که ما داشتیم، بخشی از این حساب واحد خزانه مربوط به دستگاه‌های دولتی است که اکثرا به وظایف خود عمل کردند اما بخشی از آن، مربوط به شرکت‌های دولتی به‌خصوص شرکت‌های تابعه وزارت نفت است که براساس گزارش دیوان محاسبات، از حدود 160حسابی که در بانک‌های مختلف داشتند، تقریبا 90تای آنها، شناسایی و مسدود شده و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شده است اما همچنان در حوزه شرکت‌های دولتی، متأسفانه انتظاری که ما داشتیم که باید تا آخر اردیبهشت‌ماه انجام می‌شد، صورت نگرفت. اگر دستگاهی حساب واحد خزانه را اجرا نکند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است، آیا تاکنون پرونده‌ای برای متخلفان تشکیل شده است که اگر دلایل موجه نباشد، قطعا اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌شود.

بدون تیتر
  غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی: اوراق سکه بانک مرکزی با اصلاحات انجام‌شده، منعی برای انتشار ندارد.

  علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری 2۱۶۲ مورد تعرض به اراضی دولتی معادل 1۴۳۸ هکتار زمین در هفت ماه نخست امسال توسط این یگان در سراسر کشور خبر داد.

  سید‌سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی از تامین و ذخیره حداکثری گندم در کشور خبر داد و گفت: ماده اولیه تولید نان یعنی گندم تا خرداد ماه سال آینده پاسخگوی مصرف کشور است.

  وجیه‌ا... جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست تمرکز بر فراهم کردن شرایط توانمندساز به‌منظور ورود به نسل چهارم انقلاب صنعتی، گفت: ایمیدرو بسته سیاستی به‌منظور ورود به نسل چهارم صنعتی و هوشمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی ارائه می‌کند.

  از مجموع پنج میلیون و ۹۳۰‌هزار نفری که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شده بود، سه میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.

  گمرک چین اعلام کرد حجم مبادلات تجارت خارجی این کشور در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.7درصد رشد کرده و از پنج تریلیون دلار عبور کرده است.

  مرتضی معتمد، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی با بیان این‌که قیمت خرید حمایتی هرکیلو زعفران بسته به نوع و کیفیت آن از کیلویی ۲۵ میلیون تومان تا ۴۱میلیون و ۳۵۰‌هزارتومان توسط شورای قیمت‌گذاری تعیین شده است.

  شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه کانال 1.4میلیون واحدی را دوباره پس گرفت، 66نماد صف‌خرید داشتند و 42 نماد با صف فروش مواجه شدند.

  مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از صادرات ۳۵۰۰ دستگاه خودروهای تارا اتوماتیک و دستی، دنا، دناپلاس و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک به کشور آذربایجان طی یک‌سال آینده خبر داد.

  امیدقالیباف، سخنگوی وزارت صمت: الزام تولید‌کنندگان به اخذ شناسه کالا راهکار اصلی مبارزه با پوشاک قاچاق است که تاکنون 357 هزار و 255 شناسه برای گروه پوشاک شناسه کالا صادر شده است.