قصاص و زندان، پایان یک جنایت هولناک خانوادگی

قصاص و زندان، پایان یک جنایت هولناک خانوادگی

دختر جوان که با همدستی دو پسر نقشه قتل مادر، خواهر و ناپدری‌اش را اجرا کرده بود با مجازات سنگین رو‌به‌رو شد. قضات متهمان را به قصاص، زندان، شلاق و پرداخت دیه محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شانزدهم اسفند سال 99 و با گزارش جنایتی هولناک در بلوار ابوذر تهران آغاز شد. پسر جوانی با مراجعه به ماموران، راز این جنایت را فاش کرد و گفت: «کیفم را در ماشین دوستم جا گذاشته بودم. با او مقابل خانه دختر مورد علاقه‌اش قرار گذاشتم. وقتی به آنجا رسیدم، چون نیاز به سرویس بهداشتی داشتم وارد خانه شدم. بوی تعفنی به مشام می‌رسید. به جای دستشویی در حمام را که باز کردم با دو جسد روبه‌رو شدم.» در ادامه ماموران راهی خانه مورد نظر شده و در بازرسی از آنجا با جسد زن 42 ساله و شوهرش رو‌به‌رو شدند که بیش از یک‌ماه از مرگ‌شان می‌گذشت. بقایای جسد دختر کوچک خانواده نیز در بشکه اسیدی پیدا شد. کارآگاهان که مطمئن بودند دختر خانواده به نام الناز و پسر مورد علاقه‌‌اش در این جنایت نقش داشته باشند، جست‌وجو برای یافتن آنها را آغاز کردند و پس از چند روز دستگیر شدند. الناز در تحقیقات گفت: «برای کشتن مادر، ناپدری و خواهرم یکی از دوستان پسر مورد علاقه‌ام را اجیر کردیم تا با گرفتن 250‌میلیون تومان این جنایت را رقم بزند. من پیش از این ازدواج کرده و از همسرم جدا شده بودم. بعد از طلاق به خانه مادرم آمدم اما او بهانه می‌گرفت و همیشه دعوا داشتیم. وقتی با مهران آشنا شدم او مرا وسوسه کرد با سرقت ماشین‌های مادرم می‌توانیم زندگی خوبی کنار هم تشکیل دهیم. من هم فریب خوردم و با اجیر کردن پسری به نام نیما نقشه را اجرا کردیم.‌» مهران هم در تحقیقات گفت: «قرار بود این سه نفر را بیهوش کنیم و نیما از گاوصندوق سرقت کند اما او مرتکب قتل شد.»
با دستگیری نیما او به سه فقره قتل اعتراف کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای این جلسه، کیفرخواست متهمان قرائت شد و براساس کیفرخواست نیما به اتهام سه فقره قتل و الناز و مهران به اتهام معاونت در سه قتل محاکمه ‌شدند. اولیای دم مقتولان در این جلسه برای قاتل درخواست قصاص کردند.
نیما 21 ساله در این جلسه گفت: ارتکاب سه قتل را قبول دارم، البته مادر و ناپدری الناز را به تنهایی کشتم اما وقتی می‌خواستم خواهرش را خفه کنم یک طرف سیم را مهران گرفت و کشید. الناز سپس در جایگاه قرار گرفت و ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت: ناپدری‌ام بعد از ازدواج با مادرم، خواهرم را مجبور به تن‌فروشی می‌کرد و از این موضوع ناراحت بودم. به همین دلیل نقشه قتل مادر و ناپدری‌ام را طراحی کردیم. می‌دانستیم بعد از قتل خواهرم ما را لو می‌دهد به همین دلیل مجبور به کشتن آنها شدیم. 
مهران نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت، منکر حرف‌های نیما شد و گفت: نیما دروغ می‌گوید و من در قتل خواهر الناز نقشی نداشتم. قرار نبود در این خانه قتلی رخ دهد و نیما در یک لحظه دچار جنون شد و همه را کشت. من فقط غذاها را گرفتم و مسموم کردم. وقتی بیهوش شدند، نیما بالا آمد و آنها را خفه کرد. در این مدت جسدها را در حمام مخفی کرده و روی آنها یخ می‌گذاشتیم تا در فرصتی مناسب آنها را بیرون ببریم اما ماجرا لو رفت.
با طولانی‌شدن جلسه ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد که در دومین جلسه دادگاه اتهام مهران به مشارکت در قتل دختر جوان تغییر کرد. در این جلسه نیما اظهارات قبلی خود را تکرار کرد و مهران هم منکر دست داشتن در قتل‌ها شد. 
الناز در این جلسه دوباره اظهاراتش را تغییر داد و این‌بار مدعی شد، مهران و نیما در مشروب ماده‌ای ریخته و به من دادند که با خوردن آن بی‌اختیار شدم و اعضای خانواده‌ ام را کشتند. من قصدی برای کشتن آنها نداشتم.
در سومین جلسه دادگاه، متهمان آخرین دفاعیات خود را مطرح کردند. نیما مشارکت در دو قتل را پذیرفت و گفت: «به تنهایی مادر و ناپدری الناز را کشتم اما خواهرش را با همدستی مهران کشتم.» مهران هم همدستی در سه قتل را منکر شد و گفت: «من فقط در آن خانه حضور داشتم.»
​​​​​​​الناز هم در آخرین دفاع حرف‌های قبلی خود را تکرار کرد و منکر اطلاع از قتل‌ها شد.
قضات در پایان وارد شور شده و نیما را به سه بار قصاص بابت سه جنایت و زندان و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم کردند. مهران و الناز هم هرکدام به 25 سال زندان بابت معاونت در قتل و سرقت و تحمل شلاق و همچنین پرداخت دیه به دلیل جنایت بر میت محکوم شدند.