دستگیری موبایل‌قاپان شمال‌تهران

دستگیری موبایل‌قاپان شمال‌تهران

موبایل‌قاپان شمال تهران در دام ماموران کلانتری تجریش گرفتار شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری موبایل‌قاپان حرفه‌ای، گفت: وقوع چند فقره سرقت تلفن‌همراه به روش موبایل‌قاپی توسط موتورسیکلت‌سواران در محله قیطریه سبب شد تا دستگیری سارقان به‌عهده تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گیرد و تحقیقات اولیه آغاز شود. ماموران با تحقیقات و بررسی‌های انتظامی زمان تردد سارقان و مشخصات آنها را شناسایی کردند. در ادامه گشت انتظامی کلانتری حین گشت‌زنی خود در این محله، موتورسوار دوترک را که پلاک موتورسیکلتش را مخدوش کرده و در حال پرسه‌زنی و زاغ‌زنی عابران بود؛ مشاهده کرد.
وی ادامه داد:‌ این افراد در این زمان اقدام به قاپیدن موبایل یکی از شهروندان و فرار از محل کردند. در ادامه تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و در جریان آن راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت از سوی ماموران دستگیر و در بررسی آغازین از متهمان یک دستگاه گوشی تلفن‌همراه مسروقه کشف شد. همچنین دو متهم ۲۱ و ۲۲ساله در تحقیقات ابتدایی با توجه به شواهد و ادله موجود به جرم خود و سرقت تلفن‌همراه به روش موبایل‌قاپی در شمال تهران با همدستی یکدیگر و ۲۱ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.
موقوفه‌ای با اشاره به شناسایی مالباختگان بیان کرد: تعدادی از مالباختگان این پرونده شناسایی شدند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان بیشتر در جریان است.