تلنگر

تلنگر

اعدام ۲عضو گروهک تروریستی جیش‌الظلم 
دو عضو گروهک تروریستی جیش‌الظلم در زاهدان اعدام شدند. به گزارش جام‌جم، دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم به‌نام‌های «راشد بلوچ» فرزند افضل و «اسحاق آسکانی» فرزند دلاور به‌جرم انجام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی و تیراندازی به نیروهای انتظامی که به شهادت چهار نفر از نیروهای مرزبانی و مجروح شدن تعدادی دیگر از پرسنل فراجا منجر شده بود، اعدام شدند. براساس مستندات پرونده این دو فرد در سال 95 در چند عملیات تروریستی در منطقه مرزی جبروک و ریدیک استان سیستان‌و‌بلوچستان، چهار نفر از نیروهای مرزبانی فراجا را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح کرده بودند و در سال 96 در حالی که در مناطق مرزی شرق کشور در حال جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات یگان‌های نظامی و انتظامی بودند، دستگیر شدند. نامبردگان پس از دستگیری و در مراحل مختلف تحقیقات پرونده، با ذکر جزئیات نحوه و چگونگی عضویت در گروهک تروریستی جیش‌الظلم، عملیات‌های تروریستی را که در آن مشارکت داشتند بدون هیچ‌گونه تناقضی بیان کرده بودند. باتوجه به اقرارهای متعدد متهمان در تمام مراحل تحقیقات مقدماتی، گزارش ضابطان و مستندات موجود در پرونده و صورتجلسه بازسازی صحنه جرم، دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان آنها را بابت انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی و همچنین تیراندازی و به شهادت رساندن چهار نفر از پرسنل مرزبانی و مصدوم کردن تعداد دیگری از پرسنل فراجا به اعدام محکوم کرد. رأی پس از ابلاغ به نامبردگان و وکلای‌شان و تقاضای فرجام‌خواهی آنان، جهت رسیدگی به دیوان‌عالی کشور ارسال شد که دیوان‌عالی با توجه به مدارک و محتویات پرونده و اظهارات و اقرارات متهمان، فرجام‌خواهی را وارد ندانسته و دادنامه بدوی را تأیید کرد.

درگیری در زندان تربت‌جام
درگیری میان تعدادی از زندانیان زندان تربت‌جام با حضور به موقع مسئولان زندان و مقامات ذی‌ربط بدون هیچ‌گونه آسیب و صدمه جانی خاتمه یافت. براساس اعلام روابط عمومی سازمان زندان‌های استان خراسان رضوی شامگاه سه‌شنبه برای لحظاتی در زندان تربت‌جام بین تعدادی از زندانیان درگیری رخ داد که این درگیری با حضور به‌موقع مسئولان زندان و مقامات ذی‌ربط و مداخله آنها بدون هیچ‌گونه آسیب و صدمه جانی خاتمه یافت.

قتل پایان درگیری اوباش در سفره‌خانه 
در جریان درگیری اوباش در سفره‌خانه‌ای در تهران،  یکی از آنها براثر ضربه چاقو به قتل رسید و عامل قتل او متواری شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، شامگاه سه‌شنبه درگیری مرگبار دو گروه از جوانان در سفره‌خانه‌ای در شمال‌شرق تهران به پلیس گزارش شد. با حضور ماموران در محل درگیری مشخص شد، افراد حاضر در این درگیری برسر چشم تو چشم شدن با هم درگیر شده‌اند و در ادامه یکی از آنها با  ضربه چاقو به گردن پسر 35 ساله‌، مرگ او را رقم زده است. با گزارش این قتل به قاضی محمدحسین زارعی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران دستور تحقیقات در این‌باره صادر شد.تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بازداشت قاتل فراری و همدستانش ادامه دارد. 

دستگیری رمال میلیاردر
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری یک رمال کلاهبرداری که با سوء‌استفاده از اعتماد و سادگی شهروندان از آنان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. به گزارش جام‌جم، سردار سعید مطهری‌زاده با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت سه نفر از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با ترفند رمالی و فالگیری از آنان مبالغ زیادی را کلاهبرداری کرده، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت. وی با اشاره به این‌که ماموران با بررسی اظهارات شاکیان پرونده موفق شدند محل اختفای متهم را در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی کنند، افزود: با همکاری پلیس آگاهی استان، این فرد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل پرونده به شهرستان مانه و سملقان منتقل شد. متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شاکیان پرونده اعتراف کرد. در بررسی‌ها ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این فرد بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

تصادف مرگبار قاچاقچیان انسان
تصادف خودروی قاچاقچیان انسان در سراوان، قربانی گرفت. مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان در این باره گفت: ساعت 20 دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۸ آبان خبر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ حامل اتباع افغانستانی در ۵ کیلومتری محور سراوان به خاش به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد. در این حادثه یک نفر فوت و 13نفر مصدوم شدند. مصدومان این حادثه توسط چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان رازی شهرستان سراوان انتقال یافتند.