دیدار با رمز «تجزیه»

دیدار با رمز «تجزیه»

دیدار مصی علی‌نژاد و رئیس‌جمهور فرانسه با استقبال و تلاش رسانه‌های معاند برای القای این موضوع بود که دیدار آنها به دعوت مستقیم کاخ الیزه صورت گرفته اما حقیقت این است که گروه‌های معاند و تجزیه‌طلب در برگزاری این دیدار نقش داشته‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در ادامه مداخله آشکار مقامات غربی و اروپایی در امور داخلی ایران و با هدف تاثیر بر روند ناآرامی‌های اخیر در کشور با مصی علی‌نژاد، چهره معاند مستقر در نیویورک و چند زن ایرانی به اصطلاح فعال حقوق بشر در کاخ الیزه دیدار کرد که با استقبال رسانه‌های بیگانه و معاند روبه‌رو شد. مصی علی‌نژاد، حامی تروریسم با رئیس‌جمهور فرانسه که به‌دلیل حمایت‌هایش از توهین به پیامبر اعظم(ص) و دین مبین اسلام در ایران به ابلیس پاریس معروف شده با خوشحالی رسانه سعودی اینترنشنال هم روبه‌رو شده‌است. چندی پیش یک مؤسسه امنیتی وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی که با نام پوششی «اندیشکده‌ واشنگتن» فعالیت می‌کند هم به مصی علی‌نژاد به‌دلیل آنچه «تلاش برای تضمین منافع آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه» خوانده، جایزه داد. به عبارت روشن‌تر، مصی علی‌نژاد نه برای حمایت از زنان ایران بلکه بهره‌گیری از مسأله زنان در ایران، آن‌هم در جهت تضمین منافع آمریکا و رژیم اشغالگر قدس واجد شرایط لازم برای دریافت جایزه معرفی شده‌است. کاخ ریاست جمهوری فرانسه پس از برگزاری این دیدار که همزمان با مجمع صلح پاریس برگزار شد اعلام کرد که مکرون با گروهی از فعالان زن ایرانی که در خارج از این کشور فعالیت می‌کنند، دیدار داشته و در آن علاوه بر مصی علی‌نژاد، لادن برومند موسس بنیاد عبدالرحمن برومند مستقر در واشنگتن، شیما بابایی و همچنین رویا مجیدی که ادعا می‌شود مادرش در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران کشته شده‌، حضور داشته‌اند. بنیاد عبدالرحمن برومند، یک موسسه به ظاهر حقوق بشری است که از سوی سازمان‌های آمریکایی که علیه ایران فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شود. اخبار و تصاویر مربوط به برگزاری این دیدار در حالی در رسانه‌های بیگانه فارسی زبان منتشر شد که برخی از آنها تلاش کردند این‌طور القا کنند که نشست آنها به دعوت مستقیم کاخ الیزه صورت گرفته اما به اذعان چهره‌های فرانسوی که با مصی علی‌نژاد دیداری جداگانه داشته‌اند گروه‌های معاند و تجزیه‌طلبی همچون «عدالت برای کردستان» در برگزاری این نشست دست داشته‌اند. به‌عنوان نمونه کارولین فورست،کارگردان فرانسوی و از ستون‌نویسان نشریه شارلی ابدو که کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) را منتشر کرده‌بود با انتشار توییتی از دیدار با مصی علی‌نژاد در فرانسه خبر داد. او همچنین نوشت: «این نشست با تلاش گروه عدالت برای کردستان برگزار شده‌است.» علی‌نژاد نیز این توییت را در صفحه توییتر خود باز نشر داده که به منزله تایید نقش عدالت برای کردستان در برگزاری دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با این گروه است. 
رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی‌اش در نشست صلح پاریس با اشاره به دیدار خود با مصی علی‌نژاد و فعالان حقوق بشر زن ایران گفت: «بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند، تاکید می‌کنم» اما او در حالی این حرف‌ها را اظهار کرده که هنوز در حافظه بسیاری ارمغان و صلح دوستی فرانسوی‌ها برای کشورهای مستعمره‌شان به یاد مانده‌است.