هدفمان تحقق تولید 2میلیون تن محصول در سال‌جاری است

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی‌سینا:

هدفمان تحقق تولید 2میلیون تن محصول در سال‌جاری است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، هدف شرکت را رسیدن به تولید 2 میلیون تن محصول عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید مجتمع در سال ۱۷۰۰هزار تن است و با رسیدن به رکورد تولید ۲میلیون تن، حجم تولیدات شرکت به بیش از۲۰درصد ظرفیت اسمی خواهد رسید.

به گزارش پتروهمکار به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ سید محمد احمدزاده در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، با تشریح سیاست های این شرکت اظهار داشت: مارکتینگ؛ صرفا در سود خلاصه نمی شود و زنجیره تامین، حلقه تولید و زنجیره توزیع را نیز باید مدیریت کنیم.
​​​​​​​وی افزود: اگر بخواهیم سود شرکت را افزایش دهیم، باید در بحث خوراک مشکلات را حل کنیم و با تغییر استراتژی خرید  در سطح کشور و منطقه، این موضوع را از نقطه ضعف به فرصت و مزیت تبدیل کرد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد: خوراک را به گونه‌ای تامین می‌کنیم که محصولات با ارزش افزوده بالاتر و قیمت بیشتر تولید کنیم‌. زمانی بنزن از نظرقیمتی بیشترین سودآوری را داشت و دریک برهه زمانی، «هِوی‌اِند» و سایر محصولات شرایط قیمتی بهتری داشتند که با توجه به شرایط بازار،  تصمیمات را در شرکت ایجاد کردیم. به گفته احمدزاده؛ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا سال گذشته حدود یک میلیون ۲۰۰هزار تن خوراک  تامین کرده و هیچ مشکلی بابت تامین به وجود نیامده است. نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نشست تحلیل عملکرد مجتمع با فعالان بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: در حوزه توزیع و فروش بازارهای منطقه ای دسترسی خوبی برای فروش داریم، به طوری که اواخر سال ۹۸ در زمان شروع شیوع ویروس کرونا، هیوی اند را  به مدت ۷ ماه با بیش از 3 برابر میانگین قیمتی به یکی از کشورهای همسایه صادر کردیم.