آتش‌سوزی در یک کارخانه پتروشیمی درحیفا

آتش‌سوزی در یک کارخانه پتروشیمی درحیفا

منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه پتروشیمی در مجتمع پالایشگاهی شهر حیفا در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش سایت صهیونیستی وازکام، آتش‌سوزی در کارخانه تولید «الفین» کارمل در منطقه مجتمع پالایشگاهی شهر حیفا در فلسطین اشغالی روی‌ داد.
کارمل تنها شرکت تولید‌کننده مواد پتروشیمی است که به‌عنوان موادخام صنایع پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه۱۱ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی نیز محل آتش‌سوزی را مجتمع پالایشگاهی «بازان» در حیفا اعلام کرد. این رسانه عبری مدعی شد که آتش‌سوزی به علت نقص فنی در یک ترانسفورماتور برق به وقوع پیوسته و به کسی آسیب نرسیده است. براساس این گزارش، تیم‌های آتش‌نشانی برای خاموش‌کردن آتش به محل اعزام شدند و این آتش‌سوزی تلفاتی در بر نداشته است.
مناطق مختلف فلسطین اشغالی به‌ویژه در طول ماه‌های اخیر شاهد موارد متعدد آتش‌سوزی، هک سیستم‌های زیرساختی ازجمله سیستم‌های شهری، حمل‌ونقل، برق، مخابراتی، تاسیسات نظامی و امنیتی بوده است.
حدود 10 روز قبل، مجموعه هکری به نام «جادوی‌سیاه» پایگاه‌های اینترنتی متعددی را در اسرائیل هک و صفحات اصلی این سایت‌ها را از دسترس خارج کرد و به‌دلیل توقف سرور مرکزی قطارهای اسرائیل، حرکت تمامی قطارها برای چند ساعت به حالت تعلیق درآمد. در اوایل آذر نیز صهیونیست‌ها شاهد انفجارها و آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در مناطق مختلف بودند. 
در دوم آذر، دو انفجار بزرگ بخش‌هایی از غرب بیت‌المقدس را لرزاند که باعث توقف کلیه خطوط حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس‌ها در شهر قدس شد. یک روز قبل از آن نیز یک واحد صنعتی در شهر کریات‌ملاخی، دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و پس از بررسی‌ها مشخص گردید که این آتش‌سوزی مربوط به شرکت دارو‌سازی CTS رژیم‌صهیونیستی است که در حوزه صنایع پزشکی و دارویی فعالیت گسترده داخلی و بین‌المللی دارد. همان روز سلسله‌انفجارهای عجیب در مناطق اشغالی فلسطین حتی تا بیخ گوش امنیتی‌ترین مناطق این رژیم نیز رسید و آتش‌سوزی در نزدیکی ویلای خانوادگی بنیامین نتانیاهو در شهر قیصریه، چندین ایستگاه آتش‌نشانی را رهسپار این منطقه کرد.
روز قبل از آن یعنی سی‌ام آبان و در ادامه سلسله‌رخدادهای غیرمنتظره در سرزمین‌های اشغالی، منابع خبری از قطع کامل برق در شهرهای حیفا، کارمل و مناطق اطراف آن خبر دادند و شرکت برق رژیم‌صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که قطع گسترده برق در شهرهای حیفا، تیرات کارمل و شهرک مجدیم در نتیجه نقص در سامانه‌های صنعتی و انتقال ولتاژ بالای برق رخ داده است.
سه روز قبل از آن نیز همزمان با صدای انفجار مهیب و قطع برق، ساکنان استان‌های تل‌آویو و حیفا در سرزمین‌های اشغالی از منازل خود خارج شدند و پس از مدتی ادعا شد که صدای انفجار صرفا شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها در یک رزمایش نظامی بوده است. 
اینها تنها مواردی از حوادث این‌چنینی است که در ایام اخیر در سرزمین‌های اشغالی رخ داده و صهیونیست‌ها هربار تلاش کرده‌اند به نوعی آنها را بپوشانند.