هشدار نخست‌وزیر کره‌جنوبی به اعتصاب‌کنندگان

هشدار نخست‌وزیر کره‌جنوبی به اعتصاب‌کنندگان

نخست‌وزیر کره‌جنوبی در پیامی هشدارگونه اعلام کرد دولت به شدت با اعتصاب اتحادیه کامیون‌داران این کشور برخورد خواهدکرد؛ چراکه این اعتصابات سراسری باعث اختلال در شبکه عرضه و تقاضا و ضربه‌زدن به صنایع کلیدی شده و شرایط را برای کشور سخت کرده‌ است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هان دوک سو، نخست‌وزیر کره‌جنوبی در حالی که اعتصابات سراسری کامیون‌داران این کشور وارد روز سیزدهم خود شده‌است، اعلام کرد دولت قاطعانه و براساس قانون و اصول قانونی و بدون مصالحه غیرقانونی درباره این موضوع وارد عمل می‌شود و اقدام می‌کند.
وی همچنین از کامیون‌دارانی که اعتصاب کرده‌اند درخواست کرد به سرعت به کار برگردند و افزود: «خشونت و اقدامات غیرقانونی در هر شرایطی غیرقابل قبول است.»
هزاران راننده کامیون در کره‌جنوبی اعتصاباتی را برای تقاضای تمدید ضمانت نرخ دستمزد حداقلی سیستم حمل و نقل، از دو هفته گذشته آغاز کردند. اوایل هفته جاری یون سوک یول، رئیس‌جمهور این کشور دستور اجرایی بازگشت کامیون‌داران بخش سیمان به کار را صادر کرد. وی همچنین به مقامات دولت دستور داد دستور ثانویه برای کامیون‌داران در بخش سوخت و صنایع فولاد آماده کنند.