زندان از شرور عاشق‌، سارق ساخت

زندان از شرور عاشق‌، سارق ساخت

جوان شرور که پس از شکست در عشق دست و پای دختر را شکسته و زندانی شده بود‌، پس از آزادی دست ازخلاف برنداشت و یک زورگیر و سارق حرفه‌ای شد‌.

به گزارش خبرنگار جام‌جم‌،‌ اوایل آبان امسال ‌مردی‌ همراه پسر نوجوانش‌ به شعبه‌ چهارم بازپرسی دادسرای‌ ناحیه34 تهران‌ آمد و از مردی‌ جوان به اتهام زخمی کردن پسرش و سرقت گوشی 15میلیون تومانی او شکایت کرد‌. 
پرونده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و پسر نوجوان در تشریح ماجرا گفت: ‌آن روز برای دیدن دوستانم به پارکی در جنوب تهران رفته بودم که مردی جوان ‌چاقو به دست به من حمله‌ور شد و گوشی تلفن همراهم را به زور از من گرفت. او پس از کتک زدن من، با چاقو ضربه‌هایی به بدنم زد که نگهبان پارک مرا پیدا کرد و به بیمارستان رساند.
در ادامه تحقیقات، پسران 10تا15ساله دیگری نیز به پلیس آگاهی تهران آمدند و شکایت کردند که در بوستان‌های جنوب و جنوب‌غرب تهران مردی چاقو به دست به آنها حمله‌ور شده و پس از سرقت گوشی با چاقو هم ضربه‌هایی به آنها زده است. 
در بررسی این پرونده‌ها معلوم شد ‌چهره‌نگاری‌های متهم همگی به هم شباهت دارد و کودکان و نوجوانان در دام یک سارق گرفتار شده‌اند. در ادامه این جست‌و‌جو‌ها‌، دو روز پیش رد این متهم دریکی از بوستان‌های جنوب پایتخت به دست آمد و او که قصد سرقت از پسر نوجوانی را داشت، دستگیر شد‌. متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل شد‌. در بازرسی از خانه‌اش تعدادی گوشی سرقتی کشف شد. همچنین معلوم شد که او سابقه اوباش‌گری و سرقت و زورگیری داشته و چند ماه قبل ‌با پایان محکومیت دو ساله‌اش از زندان آزاد شده و دوباره جرایمش را از سر گرفته است. 
مهرداد، متهم 24ساله‌ در جریان تحقیقات پلیسی گفت‌: از اوباش محله‌مان بودم و دعوا و درگیری‌های زیادی با افراد داشتم‌. چند مرتبه بابت این موضوع زندانی شدم. بعد از آزادی‌ دلباخته دختری‌ شدم و می‌خواستم با او ازدواج کنم که تمایلی به من نداشت و چند بار بابت مزاحمت از من شکایت کرد. از رفتارش عصبانی بودم‌ و برای انتقام او را در خیابان آنقدر کتک زدم که دست و پاهایش شکست و مدتی در بیمارستان بستری بود‌. 
 وی افزود‌: با شکایت خانواده‌اش دستگیر و زندانی شدم. شش ماه در زندان بودم که آخر توانستم رضایت بگیرم و با پرداخت دیه آزاد شوم. در همان زندان همه ‌جور خلاف را یاد گرفتم و به محض این‌که بیرون آمدم با چند نفر از همان خلافکارهای همسلولی گروهی تشکیل دادیم و زورگیری و سرقت می‌کردیم. چند بار هم به زندان افتادم. تا این‌که مدتی قبل بیرون آمدم و تصمیم گرفتم تنهایی سرقت‌هایم را ادامه دهم‌. در ادامه سراغ پسران کودک یا نوجوان می‌رفتم و به زور و کتک گوشی‌هاشان را سرقت می‌کردم. علاوه بر سرقت، برای تهدید آنها و این‌که جرات شکایت از من پیدا نکنند‌، با چاقو روی بدن وچهره‌شان خط می‌انداختم تا زخمی شوند. بعد گوشی‌های سرقتی را به مالخر می‌فروختم‌. 
 با اعتراف‌های این متهم جوان به سرقت‌های سریالی، تحقیقات‌ از‌ او ادامه دارد‌.