کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

شهادت یک سرباز در هنگ  مرزی زابل 
یک مرزبان هنگ مرزی زابل در درگیری مسلحانه مرزداران با اشرار مسلح در مرزهای شمالی استان به شهادت رسید. سردار محمد ملاشاهی ،فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت: سرباز وظیفه شهید معین قدمیاری  ظهر دیروز  هنگام حراست و پاسداری از مرزهای کشورمان در درگیری مسلحانه با اشرار در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید. او ساکن شهر مقدس مشهد بود.

حمله قاچاقچی سوخت به آتش‌نشانان 
یک نفر با سنگ و آجر به آتش‌نشانان ‌حمله کرد تا آنها نتوانند راز خودروی حامل سوخت قاچاق او را فاش کنند. 
آتشیار سیدعلی حسینی، فرمانده آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تایباد استان خراسان رضوی‌ به ایسنا گفت‌: پانزدهم آذر امسال در پی اعلام آتش‌سوزی در منطقه ونک شهر تایباد، نیروهای امدادی آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. معلوم شد یک دستگاه خودرو که چند بطری سوخت غیرقانونی حمل می‌کرد‌ آتش گرفته ولی راننده در رویارویی با آتش‌نشانان آنها را با سنگ و آجر مصدوم کرده است. این در حالی بود که سرانجام آتش‌نشان‌ها توانستند آتش خودرو را خاموش کنند. خودرو مذکور که برای انتقال سوخت غیرمجاز به گمرک در جاسازی‌های مختلف چندین بطری یک و نیم لیتری سوخت را پنهان کرده بود دچار حریق شده بود. متهم و همدستش بازداشت شدند. 

بازداشت قاتل و همدستش بعداز 2 سال 
مردی که با ضربه چاقو فردی را در خانه‌ای اجاره‌ای به قتل رسانده و متواری شده بود بعداز دو سال‌ فرار با همدستش بازداشت شد.
سرهنگ یوسف سلیمانی‌، فرمانده انتظامی بم استان کرمان به سایت پلیس گفت‌: درپی وقوع یک فقره قتل در مهرماه سال۱۳۹۹ درشهرستان بم، تحقیقات ماموران برای دستگیری قاتل از آن زمان ادامه داشت تا این‌که معلوم شد مستاجر چندی قبل از این‌که در این خانه قتلی رخ بدهد آنجا را اجاره کرده و بعد از کشف جسد در خانه‌، ناپدید شده است. بنابراین مرد مستاجر به عنوان مظنون درقتل تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌که پس از گذشت بیش از دو سال از این قتل‌، رد قاتل فراری‌ در شهرستان شهرضا استان اصفهان به دست آمد. ماموران به آنجا اعزام و او را پس از شناسایی بازداشت کردند. متهم اعتراف کرد آن مرد را با ضربه‌های چاقو و به انگیزه اختلاف قبلی کشته و فرارکرده بود‌. 

2کشته و 3 زخمی در درگیری روستاییان
درگیری دسته‌جمعی در یکی از روستاهای ملایر، منجر به قتل دو نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد‌.
سرهنگ احمد ساکی‌، فرمانده انتظامی ملایراستان همدان‌ در این باره به سایت پلیس گفت‌: وقوع درگیری دسته‌جمعی در یکی از روستاهای شهرستان ملایر به کلانتری ۱۵ اسلامشهر آق‌گل‌ گزارش و تحقیقات ماموران در این باره آغاز شد‌. در جریان تحقیقات معلوم شد درگیری به دلیل اختلافات مالی میان دو طایفه رخ داده است. دو مرد حدود ۳۵و ۵۰ ساله با شلیک گلوله به قتل رسیدند و سه نفر هم زخمی شدند. دو متهم در پرونده قتل نقش داشتند که‌ بازداشت شدند. یک قبضه سلاح جنگی، ۲ قبضه سلاح شکاری و تعدادی قمه، چوب و چماق از آنها کشف شد. 

قتل دختر دانش‌آموز در خانه 
دختر ۹ساله دانش‌آموز در حالی در ‌خانه‌شان به قتل رسید‌ که پدرش مدعی است مادر خانواده قاتل است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری‌ استان کرمان، منصور بلاغی‌اینانلو، رئیس حوزه قضایی رابُر استان کرمان در این باره گفت‌: ساعت 12 و 45 دقیقه ظهر سه‌شنبه  پس از دریافت گزارش از مرجع انتظامی درباره وقوع یک فقره قتل، ماموران و بازرس جنایی در محل حادثه حاضر و مشاهده کردند ‌دختر‌ ۹ساله‌ای‌ بر اثر ضربه چاقو به قتل رسیده است. در جریان تحقیقات معلوم شد این کودک بعد از بازگشت از مدرسه به خانه به قتل رسیده است. پدر مقتول در بازجویی‌های اولیه همسرش را مظنون اصلی این حادثه معرفی کرده است. تحقیق از مادر کودک و پدر خانواده ادامه دارد‌.