بازیکنان، حواله خودرو را گرفتند

بازیکنان، حواله خودرو را گرفتند

معمولا دولت با صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی پاداشی به ملی‌پوشان، کادر فنی، رئیس فدراسیون و بعضی از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌دهد. در سال 2014 دولت احمدی‌نژاد برای اولین بار حواله خودرو به ملی‌پوشان داد. در سال2018 دولت حسن روحانی پاداشی نزدیک به 50میلیون تومان به ملی‌پوشان پرداخت کرد.

دولت رئیسی هم بعد از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی قطر تصمیم گرفت به بازیکنان حواله خودرو بدهد. ابتدا مطرح شد که پاداش بازیکنان دو میلیارد تومان و به اندازه پاداش قهرمانان المپیک باشد ولی در ادامه دولت به این نتیجه رسید که پاداش برایش بار مالی نداشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفت به ملی‌پوشان حواله وارد کردن یک دستگاه خودرو بدهد که احتمالا سانتافه بود. بعد از برد ایران مقابل ولز اعلام شد این حواله به ملی‌پوشان داده شده است. دراین باره اخبار ضد و نقیضی هم مطرح شد. مثلا یکی از روزنامه‌های ورزشی نوشت ملی‌پوشان حواله را نمی‌خواهند. همان روزنامه روز بعد خبر داد پیگیری کرده‌اند و مشخص شده ملی‌پوشان حواله را می‌خواهند. 
دیروز مارکار آقاجانیان دستیار کارلوس کی‌روش به تمام این شایعات پایان داد و گفت: «حواله خودرو قولی بود که زمان صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی به بازیکنان داده شده بود. طبیعتاً کادر و بازیکنانی که آن موقع در تیم ملی بودند این حواله را گرفتند.» 
مارکار تاکید کرد کی روش و دستیارانش چنین حواله‎ای را نگرفته‌اند. اسکوچیچ هم می‌گوید حواله به او تعلق نگرفته است. همچنین بعضی از بازیکنان که در زمان صعود بودند و در دوره کی‌روش خط خوردند این حواله را  دریافت نکردند.