درخشش مهدی کرمی در مسابقات جهانی کلمبیا

درخشش مهدی کرمی در مسابقات جهانی کلمبیا

مهدی کرمی اولین تجربه حضورش در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان را با موفقیت پشت سر گذاشت. کسب مدال نقره یکضرب دسته 109کیلوگرم مسابقات کلمبیا، عملکرد درخور توجه این وزنه‌بردار است.

وزنه‌برداری که تنها عنوان بین‌المللی‌اش تا پیش از این، عنوان سومی بازی‌های کشورهای اسلامی بود اما حالا با جهشی قابل ملاحظه خود را به جمع مدعیان رسانده است. کرمی در حرکت یکضرب به ترتیب وزنه‌های 170، 174 و 176 کیلوگرم را مهار کرد تا به مدال نقره برسد. 
او در شرایطی به دنبال کسب مدال حرکت دوضرب و مجموع بود که با بدشانسی مواجه شد و ناباورانه سکوی مجموع را از دست داد. کرمی در اولین حرکت دوضرب، وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد. وزنه دوم او 216 کیلو بود که در مهار آن ناموفق بود. کرمی در حرکت سوم مجددا برای مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی روی تخته آمد که وزنه را بالای سر برد اما داوران نپذیرفتند. وزنه‌ای که اگر مورد قبول قرار می‌گرفت کرمی هم در دوضرب صاحب مدال می‌شد و هم در مجموع عنوان نایب قهرمانی را کسب می‌کرد. نماینده ایران در نهایت با رکورد ۲۱۰ کیلوگرم در حرکت دو ضرب هفتم شد و در مجموع با رکورد ۳۸۶ کیلوگرم در رده چهارم جهان قرار گرفت.