روشنگری به‌هنگام مسائل، فرصت دروغ‌پردازی را از دشمن می‌گیرد

روشنگری به‌هنگام مسائل، فرصت دروغ‌پردازی را از دشمن می‌گیرد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیروز در جلسه فوق‌العاده هیأت دولت با اشاره به سفر دوروزه به استان خراسان جنوبی، حضور بانشاط و صمیمی مردم در استقبال از دولت خود را از جلوه‌های باشکوه نمایش دلبستگی و پیوند قشرهای مختلف به انقلاب و نظام اسلامی دانست و با تشکر از حضور انقلابی مردم بر اجرای سریع و کامل مصوبات این سفرها تاکید کرد.

رئیس‌جمهور، صداقت در گفتار و رفتار مسئولان را از عوامل مهم اعتمادسازی در جامعه برشمرد و گفت: در کنار تلاش بی‌وقفه و به‌کارگیری سازوکارهای موثر در حل مشکلات، روشنگری و تبیین به‌هنگام و درست مسائل، گره‌های ذهنی افکارعمومی را می‌گشاید و فرصت موج‌سواری و دروغ‌پردازی را از دشمنان می‌گیرد. رئیسی از دولتمردان خواست در دفاع از حقوق مردم و مقابله با سودجویی‌ها و سودجویان تمام قد در میدان باشند و اگر در مواردی انجام این وظیفه امکان‌پذیر نبود، دلایل آن را برای مردم و مراجع ذی‌صلاح تشریح کنند.

ظرفیت غنی‌سازی کشور به بیش از 2 برابر کل تاریخ رسیده است
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امروز اجرای قانون اقدام راهبردی غنی‌سازی را به سطحی رسانده که در حال حاضر ظرفیت غنی‌سازی کشور به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت رسیده است. اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان انرژی اتمی و دیدار با رئیس‌، متخصصان و مدیران این سازمان از نزدیک در جریان پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای و آخرین تحولات فنی و سیاسی درخصوص مذاکرات با طرف‌های خارجی و همچنین تاثیرات اجرای قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس قرار گرفتند. در این نشست محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه بیان کرد: قانون اقدام راهبردی قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته‌ای بود که به‌خوبی اجرا شده است. معاون رئیس‌جمهور گفت: سند جامعی برای پیشرفت صنعت و ایجاد ظرفیت بومی در سطح صنایع کشور تدوین شده است که براساس آن برنامه‌های سازمان پیش می‌رود. وی با بیان این‌که انرژی هسته‌ای و تولید برق اتمی صرفه‌جویی اقتصادی زیادی برای کشور داشته و در کاهش مصرف سوخت فسیلی و تجدید‌ناپذیر و مشکلات محیط‌زیستی موثر است، گفت: در صورت توجه به این موضوع می‌توان منابع خوبی برای توسعه دانش هسته‌ای و کمک به بخش‌های دیگر نظیر پزشکی و کشاورزی تأمین کرد. البته توجه به سهم بودجه عمرانی سازمان که سال‌ها مغفول مانده است در فصل بودجه نیز یکی از مطالبات ما از دولت و مجلس محترم است.

یک تیم مسلح در جنوب غرب خوزستان متلاشی شد
سرتیپ دوم پاسدار یدا... کشاورز، فرمانده تیپ عملیاتی۳۹ امام صادق‌(ع) استان بوشهر دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بیان کرد: با رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در تیپ عملیاتی 39 سپاه امام صادق‌(ع) مستقر در جنوب غرب خوزستان و منطقه اروند و با یک کمین چند‌ساعته و استفاده از تجهیزات پیشرفته، یک تیم مسلح در جنوب غرب خوزستان متلاشی شد. وی افزود: از این تیم دو نفره که با استفاده از یک دستگاه خودرو باری و یک فروند قایق، به دنبال وارد کردن اسلحه و فشنگ جنگی به داخل کشور بودند، یک قبضه کلت کمری همراه با 24 هزار فشنگ کلت کمری و 3000 فشنگ کلاشینکف به دست آمد. کشاورز تصریح کرد: تیپ عملیاتی سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر با فعالیت شبانه‌روزی برای تامین امنیت و حراست از مرزهای کشور فعال است و با استفاده از تجهیزات پیشرفته هر نوع تهدید بر علیه کشور را خنثی می‌کند. فرمانده تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق(ع) استان بوشهر ادامه داد: تامین امنیت جامعه، کنترل و مراقبت مرزی و مبارزه با ترددهای غیر‌مجاز، قاچاق انسان و پرندگان، اسلحه و مهمات بخشی از ماموریت‌های این تیپ عملیاتی به‌شمار می‌رود.