کدام شهرها بیشترین و کمترین تاخیر در صدور مجوز را دارند؟

کدام شهرها بیشترین و کمترین تاخیر در صدور مجوز را دارند؟

براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی از ۲۳ تیر امسال تا ۱۷ آذر، تعداد ۳۳۶ هزار و ۴۶۰ درخواست مجوز مربوط به استان‌های مختلف کشور در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این تعداد ۹۱‌هزار و ۹۲۴ مجوز صادر و ۱۲۷‌هزار و ۹۸۰ درخواست رد شده است. همچنین8۸۴۹ درخواست‌کننده از درخواست خود منصرف شده‌اند و 4۳۵۸ مجوز نیز در صف صدور است. ۱۰۷‌هزار و ۷۰۷ درخواست مجوز در دست بررسی قرار دارد و ۵۹‌هزار و ۵۶۰ درخواست‌ها (معادل17.7درست) با تاخیر در بررسی مواجه شده‌اند.

استان اصفهان بیشترین تاخیر را در بررسی درخواست مجوزها داشته و از ۱۶‌هزار و ۲۱۲ درخواست مجوزی که در درگاه ملی مجوزها ثبت شده و مرتبط با دستگاه‌ها در این استان است، 3۳۶۰ مجوز صادر و 5۱۳۰ مجوز در فرآیند بررسی با تاخیر مواجه شده‌اند که 31.6درصد از درخواست‌ها را شامل می‌شود. استان کردستان، پس از اصفهان بیشترین تاخیر در بررسی‌ها را داشته و از مجموع 6۶۸۴ درخواست مجوز، 
1۷۲۴ درخواست یعنی 25.8درصد درخواست‌ها با تاخیر در بررسی مواجه شده‌اند.  استان ایلام از 7۹۳۹ درخواست مجوز, 2۸۱۵ مجوز را صادر کرده و فقط ۵۲۹ درخواست با تاخیر در فرآیند بررسی مواجه شده‌اند که 6.7درصد کل درخواست‌های مرتبط با این استان است. پس از آن استان بوشهر از ۱۱هزار و ۲۳۰ درخواست واصله، 3۴۸۵ مجوز صادر کرده و 10۹۳ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه شده که در رتبه‌بندی تاخیر در بررسی‌ها، بعد از ایلام بهترین جایگاه را داشته است.

بدون تیتر
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان این‌که افزایش نرخ ارز تاثیری بر قیمت لوازم خانگی و تقاضا در این بازار نداشته، گفت که مغازه‌داران هم نمی‌توانند قیمت‌ها را بالا ببرند چرا که به‌دلیل رکود حاکم بر بازار، افزایش قیمت، خودزنی است.

اسماعیل کاظمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران با بیان این‌که برودت هوا باعث کاهش فعالیت در بخش ساخت‌و‌ساز و کاهش قیمت برخی مصالح می‌شود، گفت که قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی افزایش نیافته است.

علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران با بیان این‌که آرامش در بازار شیرینی حاکم است، گفت: افزایش قیمتی در شیرینی شب‌یلدا نخواهیم داشت.
 
پس از اعلام ارسال نامه مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا و مشخص کردن مهلت ۱۰ روزه برای تعیین نماینده‌ای در ایران، به نقل از یک رسانه خارجی و از قول شرکت مالک اینستاگرام و واتس‌اپ این‌طور اعلام شد که ظاهرا پاسخ این شرکت به درخواست ایران منفی است.
 
یکی از راهکارهای دولت برای حل ناترازی و حل مشکل کمبود گاز در کشور، تعیین ۱۲ پله برای میزان مصرف و ایجاد روشی جدید برای تعرفه‌گذاری است تا شاید از این طریق بتوان میزان مصرف گاز را در کشور مدیریت کرد.
 حدود ۸۰ درصد آپارتمان‌هایی که برای فروش در تهران عرضه شده‌اند بالای ۱۰۰ متر مربع مساحت دارند، در حالی‌که سهم این گروه متراژی از معاملات فقط ۲۵ درصد است.
 
با گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل، تاثیرات آن بر اقتصاد کشور نیز نمایان می‌شود و نمایشگاه حمل‌ونقل امسال با شعار ترانزیت محور توسعه ایران و با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.