عدد خبر

عدد خبر

7 میلیون تومان
حداقل حقوق کارکنان در 1402

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه عملکرد بودجه‌ای ۹ ماهه دولت، ۹۱۷هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۸۸ درصد عدد مصوب بوده و ۶۳درصد نیز بیش از رقم مشابه سال گذشته است که کمک می‌کند درآمد پایدار افزایش یابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که تحرکات خوبی در تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به آماده‌سازی لایحه بودجه، پیش‌بینی سال بعد هم این است که هفت میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و معافیت مالیاتی نیز همین رقم است.
وی افزود: همچنین ۲۰درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را داریم که بین ۱۵ تا ۲۵درصد متناوب است اما متوسط آن همان ۲۰درصد خواهد بود. خاندوزی یادآور شد: در پایان آذرماه امسال میزان رشد نقدینگی کشور 33.4درصد در دوره ۱۲ ماهه بوده است که این عدد 7درصد کمتر از ماهی است که دولت شروع به کار کرد و یک درصد کمتر از ماه پیش از خود است .

10 مقصد
صادرات کالاهای ایران

بر‌اساس داده‌های گمرک در 9ماهه امسال چین مقصد نخست کالاهای صادراتی از کشور بوده و عراق، امارات، ترکیه، هند، افغانستان، پاکستان، عمان، اندونزی و روسیه در رتبه‌های دوم تا دهم قرار دارند. ارزش صادرات غیرنفتی ایران در 9 ماهه امسال به 36 میلیارد و 240 میلیون دلار رسید که حدود 93 درصد آن به 20 مقصد اول صادر شده است. در مدت زمان مورد بررسی، بیشترین میزان صادرات کشور به ‌مقصد کشور‌ چین با رقمی بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده و سهم 31.76درصد از کل ارزش صادرات داشته است. سهم صادرات به عراق هم در این مدت 14.46درصد بوده است؛ مجموع صادرات به این کشور پنج میلیارد و 242میلیون دلار بوده است. نکته جالب توجه در روند صادراتی 9 ماهه ایران، حذف تایلند از جمع باشگاه صادرکنندگان ایران و اضافه شدن روسیه به این جمع است. بنا بر اعلام گمرک، در 9 ماهه امسال، صادرات به روسیه به 550 میلیون دلار رسیده است.

260 میلیون مترمکعب
کل دارایی 5 سد تهران

در حال حاضر روزانه حدود دو میلیون و ۹۰۰هزار متر مکعب آب شرب در تهران مصرف می‌شود که نسبت به سال قبل تقریبا یکسان است اما موضوع مورد توجه این است که امسال سومین سال خشک در ۱۰سال اخیر را تجربه می‌کنیم، میزان بارندگی‌ها تا به‌حال خوب نبوده و حدود ۶۵ درصد نسبت به سال قبل کسری بارندگی داریم. در این استان سالانه یک میلیارد و ۷۰۰میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود که حدود یک میلیارد و ۲۰۰میلیون مترمکعب آن در شهر تهران و ۵۰۰میلیون مترمکعب در سایر شهرهای این استان مصرف می‌شود. به لحاظ حجم مخازن سدها، وضع خوبی نداریم و در حال حاضر حدود ۲۶۰میلیون متر مکعب حجم مخازن سدهای تهران است که نسبت به سال قبل که آن هم سال خوبی نبود و حدود ۳۴۰میلیون ذخیره مخزن داشتیم، نزدیک به ۸۰میلیون کسری مخزن داریم. چند سال است که تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها، تهران را با مشکلات آبی مواجه کرده است.