جزئیات سقوط گرگر به رودخانه و مرگ 3عضو خانواده

جزئیات سقوط گرگر به رودخانه و مرگ 3عضو خانواده

گرگر یا همان تله‌کابین دستی برای عبور از روی رودخانه پیش از این انگشتان برخی اهالی و کودکان روستاهای دورافتاده در استان کهگیلویه‌وبویراحمد را قطع می‌کرد اما حالا قصد جان مردم را کرده و در تازه‌ترین حوادث مربوط به گرگر، سه نفر از اعضای یک خانواده در روستای سرتنگ‌ برزه الیگودرز استان لرستان، در اثر بریده‌شدن گرگر و سقوط به رودخانه خروشان «زز» جان خود را از دست دادند. با گذشت یک روز از این حادثه مرگبار، اجساد آنها هنوز پیدا نشده است.

مرگ یک مرد 48ساله، یک زن 40ساله و یک کودک 10ساله، تازه‌ترین دستاورد گرگر است‌ که بعدازظهر روز سه‌شنبه در روستای سرتنگ برزه از توابع بخش زز و ماهرو رخ‌داد و اهالی روستا را عزادار کرد. در این حادثه، سه نفر فوت‌کردند اما دو نفر دیگر هم نجات‌یافتند که محسن کولیوند مددی یکی از آنهاست. 
کولیوند از ساعت یک بعدازظهر روز حادثه به جام‌جم توضیح می‌دهد: «خانه ما چند کیلومتر پایین‌تر از روستای سرتنگ برزه است و افراد فوت‌شده هم از اقوام و مهمانانی بودند که قرار بود با هم برای شرکت در جشن‌عروسی به روستای من در لانه‌شاهی برویم. ما پنج نفر بودیم. هوا بارانی و رودخانه خروشان هم زیر پای‌مان بود. بعد از این‌که سوار گرگر شدیم، تا وسط رودخانه جلو رفتیم، اما یکدفعه پایه سیم گرگر کنده شد و هر پنج نفرمان به رودخانه سقوط‌کردیم. سه نفر داخل رودخانه ناپدید شدند و دو نفر دیگر که من و یک دختر 18ساله بودیم، نجات پیدا کردیم. من شنا بلد بودم و توانستم خودم را از آب بیرون بکشم، آن دختر هم خودش را به سنگی‌ که در وسط رودخانه بود کشاند. این اولین باری نیست‌که این اتفاق می‌افتد. چون جاده مناسب نداریم، مجبوریم از گرگر استفاده‌کنیم. قبل از این‌ گرگر، از گرگر دیگری استفاده می‌کردیم ‌که حدود 10 سال پیش، برادرم را از ما گرفت. با آن رودخانه‌ای‌که زیر پای‌مان بود، فکر نمی‌کردم از این حادثه جان سالم به در ببرم. چون شدت آب خیلی زیاد بود و احتمال داشت غرق شوم. چند نفر که شاهد ماجرا بودند، حادثه را به اهالی خبر دادند.»به گفته‌ کولیوند، از روستای سرتنگ بزره به شهر سپیدشت، جاده‌ای شش‌کیلومتری وجود دارد که به آن رسیدگی نشده و همین باعث شده تا مردم از گرگر استفاده کنند و حوادث تلخ رخ دهد.
میرآقا کولیوند کریمی و همسرش زهرا رشیدی و پسرشان سبحان، سه عضو خانواده‌ای بودند که در این حادثه جان‌باختند. ابراهیم رشیدی، برادر زهرا می‌گوید: «بعضی از نقاط رودخانه زز پنج تا شش متر عمق دارد و آنها از ارتفاع پنج‌متری به پایین پرتاب شدند. او به ما می‌گوید به‌دلیل بارندگی و رانشی‌شدن زمین، بکسل گرگر از داخل زمین خارج شده و گرگر به درون رودخانه سقوط‌کرده است: «بعد از حادثه‌، از هلال‌احمر منطقه به محل حادثه آمدند اما به‌دلیل نبود امکانات و تجهیزات، اقدام خاصی برای پیدا کردن اجساد عزیزان‌مان انجام نشد و درحال‌حاضر مردم روستای سرتنگ بزره و روستاهای اطراف، دنبال اجساد می‌گردند. قرار بود امروز (چهارشنبه) مسئولان دولتی به محل حادثه بیایند که هنوز خبری نیست. فرماندار و استاندار هم نیامدند و فقط مدیرکل هلال‌احمر با ما تماس‌گرفت و ابراز همدردی‌کرد.»
از خانواده 9نفره میرآقا کولیوند، شش دختر باقی مانده‌که بزرگ‌ترین آنها تازه نامزد کرده و کوچک‌ترین‌شان سه‌ساله است. 

لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث