همدستی زوجی جوان برای سرقت‌های خشن از مسافران

همدستی زوجی جوان برای سرقت‌های خشن از مسافران

زن جوان با همدستی شوهرش و مردی تبعه افغانستان با ربودن مسافران زن و مرد، آنها را کتک زده و با تهدید، اموالشان را سرقت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، روزهای پایانی آذر امسال زن جوانی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از یک زن و دو مرد به اتهام آدمربایی و سرقت مقرون به آزار شکایت کرد. پس از این شکایت، با دستور بازپرس محمد ولدی‌بیرانوند، پرونده به پلیس آگاهی تهران منتقل شد و شاکی در تحقیقات گفت: آن شب حوالی میدان آزادی تهران منتظر تاکسی بودم، هوا تاریک شده و خودرویی نبود تا سوار شوم و به خانه بازگردم. بعداز نیم‌ساعت پرایدی مقابلم توقف کرد، مردی کنار راننده و زنی با بچه خردسالش در صندلی عقب نشسته بودند که اعتمادم جلب شد و با گفتن مقصدم به راننده، سوارشدم و او ادامه مسیر داد اما بعد از طی مسافتی راننده به بیراهه رفت. مرد مسافر با چاقو مرا تهدید کرد و مسافر زن هم کتکم زد که فهمیدم سارق هستند. آنها با ضربه‌های چاقو زخمی‌ام کرده و از خودرو بیرون انداختند. راننده‌ای عبوری مرا یافت و به بیمارستان رساند که زنده ماندم. بعد فهمیدم پنج میلیون تومان در حسابم بوده که سرقت کرده‌اند. بعد از آن زنان و دختران جوان دیگری همراه چند مرد مالباخته که در دام سارقان فراری گرفتار شده و اموال‌شان به سرقت رفته بود، به پلیس آگاهی آمدند و شکایت کردند. در جریان تحقیقات مشخص شد بیشتر آنها در سرقت‌ها زخمی شده‌اند. حتی دو نفر از شاکیان، مدتی به کما رفته بودند.
 در تحقیقات بعدی ماموران به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف محل‌های سرقت پرداختند و تصاویری از سارقان یافتند. این تصاویر با بانک مجرمان پلیس آگاهی مطابقت داده و معلوم شد مرد راننده دزدی سابقه‌دار است. پاتوق‌های وی زیر نظر گرفته شد و او دو روز پیش در خانه‌اش جنوب شهر شناسایی شد. 
ماموران برای دستگیری او به آنجا رفتند و همسرش را بازداشت کردند. متهم زن در تحقیقات گفت: شوهرم سابقه‌دار است که تابستان امسال بعد از پایان محکومیتش آزاد شد و چون معتاد به شیشه بود، شروع به سرقت کرد. او در پاتوق معتادان با مردی تبعه افغانستان دوست شده بود. نمی‌خواستم در سرقت‌ها با او باشم اما شوهرم کتکم زد که باید هرطور شده هزینه مصرف شیشه‌اش را تامین کنم. شوهرم و مرد افغان به مسافران حمله کرده و با تهدید، اموال‌شان را سرقت می‌کردند. 
با اعتراف این زن جوان، شوهرش و مردی که همدست‌شان بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.