دستور قضایی برای بررسی سلامت روانی عامل حمله به سفارت

دستور قضایی برای بررسی سلامت روانی عامل حمله به سفارت

بعد از ارائه مدارک پزشکی بالینی خانواده عامل تیراندازی سفارت آذربایجان و نتیجه تحقیقات بیمارستان روانی از این متهم، پزشکی قانونی نظر قطعی درباره سلامت روانی او را اعلام خواهدکرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرد میانسال هفتم بهمن امسال در حالی که مسلح بود وارد سفارت آذربایجان در محله پاسداران تهران شد واقدام به تیراندازی کرد . در این ماجرا سرتیم حفاظت سفارت کشته شد و دو کارمند دیگر زخمی شدند. متهم برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد که کارشناسان نظر دادند او دارای اختلالات روانی است و باید در بیمارستان روانی بستری شود. بعد از این اعلام نظر، متهم به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد. متهم در جریان تحقیقات گفته‌های قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: همسرم از اوایل فروردین امسال گم شده است و هنوز او را پیدا نکرده‌ام. تصور می‌کردم او را در سفارت آذربایجان در تهران نگهداری کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که از آنجا خارج شود و نزد من و دو فرزندم بیاید، بنابراین آن روز مسلحانه به سفارت رفتم و تیراندازی مرگبار را رقم زدم که همسرم را نجات دهم اما اوآنجا نبود. محمدحسین زارعی، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: با توجه به نظریه اولیه پزشکی قانونی و دارابودن اختلالات روانی متهم پرونده، قرارشد او یک ماه در مرکز روانی نماند بلکه چند روزی در بیمارستان بستری شود تا برای تشخیص وضعیت سلامت روانی او آزمایش‌ها و تحقیقات لازم روانپزشکی انجام گیرد. علاوه بر آن از خانواده وی تحقیقات انجام گیرد تا مشخص شود آیا متهم داروی اعصاب مصرف می‌کرده یا نه. همچنین اگر پرونده‌های بالینی پزشکی در این باره دارد  به مرجع قضایی  ارائه دهند. 
 وی افزود : بعد از آن که نتیجه آزمایش مشخص شد، آن را همراه متهم پرونده  در اختیار کارشناسان پزشکی قانونی قرار می‌دهیم تا آن را بررسی کنند و دوباره وضعیت سلامت روانی‌اش بررسی و با اطلاعات درمانی او مطابقت داده شود. بعداز پایا‌ن‌یافتن این وضعیت درمانی، کارشناسان پزشکی قانونی نظر نهایی خود را درباره وضعیت سلامت روانی عامل تیراندازی سفارت آذربایجان اعلام می‌کنند.