کلاهبرداری 15میلیاردی به بهانه گرفتن وام 150میلیاردی

کلاهبرداری 15میلیاردی به بهانه گرفتن وام 150میلیاردی

مردی که به بهانه گرفتن وام 150میلیارد تومانی از یک کارخانه‌دار 15میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، چند روز پیش با شکایت مرد کارخانه‌داری در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران رسیدگی به پرونده کلاهبرداری آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: « کارخانه بتن دارم و می‌خواستم برای آن وام 150 میلیاردی بگیرم‌. برای حل مشکلم مردی به نام ارشیر را به من معرفی کردند‌. اردشیر شرکت ساختمان‌سازی داشت و دوستانم می‌گفتند به دلیل روابط کاری که دارد، می‌تواند این وام را برایم جور کند. سراغش رفتم و با هم به بانک رفتیم‌. حتی بانک تائید کرد که شرکت اردشیر توانایی دریافت وام را دارد. با چرب‌زبانی‌های اردشیر و تائیدیه بانک مطمئن شدم که می‌تواند این کار را انجام دهد. دو چک به ارزش 15 میلیارد تومان به اردشیر دادم تا در حسابش قرار دهد و وام را بگیرد. اما بعد از وصول چک‌ها ناپدید شد. » پس از این شکایت ماموران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اردشیر را آغاز کردند اما ردی از او نبود‌. متهم حتی مدرسه فرزندش را هم تغییر داده بود. با ردیابی‌های پلیسی مشخص شد او خانه‌ای در شمال شهر اجاره کرده است. ماموران با دستور قضایی راهی خانه او شدند و دستگیرش کردند.  سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: ماموران در بازرسی از خانه متهم، شش کیلو تریاک و تجهیزات نظامی شامل اسلحه و بی‌سیم کشف کردند.

15 میلیارد تومان، پولی نیست

مرد جوان خودش را متصل به ارگانهای دولتی معرفی کرده و با چرب‌زبانی طعمه را فریب داده بود. در طول مصاحبه هم از این ترفند استفاده می‌کرد تا نشان دهد در این ماجرا بی‌تقصیر است. 

چرا تصمیم به کلاهبرداری گرفتی؟
ماجرا کلاهبرداری نیست و چیز دیگری است. فکر می‌کنید 15 میلیارد تومان برای من پول زیادی است؟ 6 میلیارد تومان را برگردانده‌ام و بقیه آن را خیلی زود پس می‌دهم. 

اگر ماجرا کلاهبرداری نیست، پس چیست؟
دوستم با شاکی مشکل داشت. روزی که او برای گرفتن وام نزد من آمد، دوستم خواست او را اذیت کنم تا تلافی اختلاف‌شان شود. 

با پول‌ها چه کردی؟
شمش طلا‌، خودرو و تریاک خریدم. تریاک برای مصرف خودم هست. بیماری دارم و برای تسکین دردم تریاک مصرف می‌کردم. 

شش کیلو برای مصرف شخصی؟
شنیده بودم با گران شدن دلار قیمت تریاک هم گران می‌شود به همین دلیل زیاد خریدم.

تجهیزات پلیسی برای چه بود؟
از بچگی عاشق پلیس بازی بودم. در یک سفر خارجی اسلحه را خریدم اما هیچ وقت از آن استفاده نکردم. دوست داشتم آن را در کلکسیون تجهیزات پلیسی‌ام داشته باشم.