امیدها و توافق با دو مربی

تیم زیر 23سال ایران همچنان دستخوش تصمیمات ناگهانی فدراسیون

امیدها و توافق با دو مربی

درباره پرامیدترین تیم فوتبال ایران همه چیز ناامیدکننده به نظر می‌رسد. فدراسیون فوتبال هنوز به جمع‌بندی دقیقی در رابطه با انتخاب سرمربی این تیم نرسیده است و دو گزینه نهایی برای این تیم در نظر گرفته‌اند.

نکته بسیار مهم این که این دو مربی لیگ برتری به طورهمزمان فکر می‌کنند گزینه نهایی و اصلی هدایت تیم‌ملی فوتبال امید ایران هستند، یکی مجتبی حسینی و دیگری محمد ربیعی. اولی هدایت پیکان را در دست دارد و دومی سرمربی تیم مس رفسنجان است.
در این میان محمد ربیعی پیش از این واکنش خود را به حضورش در راس تیم امید نشان داده و تاکید کرده تمرکزش روی کار تیم مس رفسنجان به عنوان اولویت اصلی اوست. اما اگر فدراسیون فوتبال روی این مربی 41 ساله نظر مساعدی داشته باشد بعید به نظر می‌رسد او پیشنهاد هدایت تیم ملی امید را رد کند. تیم تحت هدایت او هر چند در لیگ‌برتر این فصل خوب نتیجه می‌گیرد اما نه شانس قهرمانی دارد و نه شانس کسب سهمیه آسیا. تیم پیکان هم چنین وضعیتی دارد. البته تفاوت در این است که مجتبی حسینی بسیار بیشتر از محمد ربیعی از حضور در تیم‌ملی امید استقبال خواهد کرد هر چند تا این لحظه چیزی مشخص نیست. گزینه مهم دیگر تیم‌ملی کسی نیست جز محمود فکری. او در لیگ آزادگان سرمربی تیم سایپاست و از سال گذشته در زمره گزینه‌های هدایت تیم‌ملی امید قرار گرفته است. 
اما در حالی که این سه مربی به عنوان گزینه‌های سرمربیگری معرفی می‌شوند مجتبی حسینی پرشانس‌ترین گزینه به شمار می‌رود چرا که شنیده می‌شود «او بدون قید و شرط تمام شروط فدراسیون را پذیرفته است». 
اکنون صحبت از توافق اولیه او با تیم‌ملی امید است. سرمربی فعلی پیکان چند جلسه با فدراسیون فوتبال هم داشته و مقرر شده او تا المپیک پاریس هدایت تیم‌ملی امید را بر عهده بگیرد. 
گفته می‌شود رد پای حمید درخشان هم در میان گزینه‌های تیم‌ملی رویت می‌شود اما سپردن سکان تیم‌ملی امید به او بعید است. او گزینه پرانتقادی به شمار می‌رود و تقریبا کسی نیست که بابت انتخاب او رضایت داشته باشد. از سوی دیگر حبیب کاشانی سرپرست تیم‌ملی امید نیز با محمد ربیعی جلسه‌ای برگزار کرده و توافق هم حاصل شده است. به این ترتیب در موردی بسیار عجیب، تیم‌ملی امید فعلا تا این لحظه با دو مربی به توافق رسیده است. 

​​​​​​​هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش