حال شورجه رو به بهبود است

تهیه‌كننده سریال موسی‌(ع):

حال شورجه رو به بهبود است

 احمد میرعلایی، تهیه‌كننـــــده سریال موسی‌(ع) در پاسخ به این سؤال كه حال آقای شورجه كه به دلیل عارضــــــــه مـــغـــزی در بیمارستان بستری شده، چطور است؟ به جام‌جم گفت: خوشبختانه حال‌شان خوب است و رو به بهبود هستند. اما در حال حاضر بنا به تشخیص پزشكان باید در بیمارستان بستری باشند تا دوران نقاهت را سپری كند.
وی درباره این‌كه با توجه به این اتفاق، وضعیت سریال موسی‌(ع) چگونه می‌شود و آیا او كارگردان این سریال باقی می‌ماند، عنوان كرد: بله، در حال حاضر هم مقدمات پیش تولید به كارگردانی ایشان انجام می‌شود و گروه را هدایت می‌كنند و خودشان كارگردانی سریال حضرت موسی‌(ع) را انجام می‌دهد. البته همان‌طور كه اطلاع دارید ساخت چنین پروژه‌های تاریخی عظیم نیازمند پیش‌تولید گسترده است. حتی باید مقدماتی قبل از پیش‌تولید هم انجام شود. با توجه به این‌كه پروژه عظیم است، ما هم برنامه‌ریزی مدون و گسترده‌ای داریم.
این تهیه‌كننده در پاسخ به این سؤال كه بخش عظیم دكورهای سریال حضرت موسی‌(ع) در كجا ساخته می‌شود، توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد هستیم دكور اصلی این سریال را در شهرك سینمایی دفاع مقدس بنا كنیم. در این شهرك دكور سریال حضرت یوسف‌(ع) است و ما بخشی از دكورهای این سریال را توسعه خواهیم داد و برای سریال حضرت موسی‌(ع) از آن استفاده می‌كنیم.
میرعلایی با اشاره به ساخت بخش‌هایی دیگر از دكور سریال حضرت موسی‌(ع) ادامه داد: بخش‌هایی از دكور سریال در شمال و جنوب كشور خواهد بود، چون برای بخش‌هایی از قصه نیاز به اسكله داریم كه كنار دریا باید زده شود. به همین دلیل طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بخش‌هایی از دكور، در این مناطق از ایران ساخته می‌شود.
وی با تاكید بر این نكته كه برای فیلمبرداری سریال حضرت موسی‌(ع) به خارج از ایران نمی‌روند، عنوان كرد: همه بخش‌های سریال حضرت موسی‌(ع) در ایران ضبط می‌شود و خارج از ایران نمی‌رویم. بخشی از دكور هم با بهره بردن از جلوه‌های ویژه خواهد بود تا هم كار
با كیفیت باشد و هم هزینه‌های ساخت سریال مدیریت شود.
این تهیه‌كننده درباره این‌كه سریال حضرت موسی‌(ع) چه زمانی كلید می‌خورد، عنوان كرد: ما علاقه‌مند هستیم كه پاییز امسال سریال حضرت موسی‌(ع) را كلید بزنیم.
گفتنی است، روز گذشته نماینده‌ای از طرف مقام معظم رهبری از وی عیادت و ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب، برای ایشان شفای عاجل و سلامتی از درگاه خدای متعال مسالت كرد.
9 آبان 94، مدیركل وقت امور نمایش سیما درباره ساخت سریال‌های فاخر اعلام كرد كه چند سریال الف ویژه در دستور كار قرار گرفته و جزو اولویت‌های رسانه ملی تعریف شده است. سریال موسی‌(ع) یكی از این آثار فاخر بود كه زنده یاد فرج‌ا... سلحشور می‌خواست آن را برای تلویزیون بسازد كه سابقه ساخت مجموعه‌های تاریخی همچون یوسف پیامبر، اصحاب كهف و ایوب پیامبر را داشت.
سلحشور همراه با گروهش مشغول تحقیق و نگارش این سریال شد، اما عمر او به دنیا نبود و اواخر اسفند همان سال در اثر بیماری جامعه هنری را عزادار كرد. بعد از درگذشت این هنرمند، جمال شورجه پیگیر ساخت
این سریال شد.