مقام ناتو: اطلاعات  آمریکا درباره ایران کاملا  توهین‌آمیز است

مقام ناتو: اطلاعات آمریکا درباره ایران کاملا توهین‌آمیز است

مایک پمپئو  وزیر  خارجه آمریکا هفته پیش را به دیدارهای دیپلماتیک در عراق، روسیه و بلژیک به سر برد و به دنبال تشریح دیدگاه حمایت فزاینده دولت ترامپ علیه ایران و برنامه هسته‌ای این کشور بوده است اگر چه این دیدارها به خوبی پیش نرفتند.
به گزارش فارس،یک مقام اطلاعاتی ناتو درباره ادعای پمپئو در خصوص افزایش حالت تهاجمی ایران در غرب آسیا گفت که ماهیت اطلاعاتی که آمریکایی‌ها ارائه داده‌اند کاملا  توهین‌آمیز است.
این مقام ناتو که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: آیا فکر می‌کنید که ما احمق هستیم.
تنش‌ها میان واشنگتن و تهران طی هفته‌های اخیر به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته و برخی مقامات آمریکایی نگران هستند که ایران در حال آماده شدن برای حمله به تاسیسات آمریکایی در منطقه است.
آمریکا پیشتر اقدام به اعزام ناو هواپیمابر به منطقه کرده و بنا بر گفته  «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا «این اقدام پیام شفاف و بدون تردیدی را به ایران ارسال کرده که هرگونه حمله به منافع آمریکا یا متحدان این کشور با ضربه بی‌رحمانه‌ای پاسخ داده خواهد شد.»
مقامات ناتو نگران هستند که حتی حادثه‌ای کوچک در این منطقه حساس ممکن است به تشدید درگیری خطرناک و گسترده چه در زمینه اقتصادی و چه نظامی منجر شود.
در حالی که محدود کردن قدرت منطقه‌ای ایران، محور کلیدی خارج شدن دولت ترامپ از توافق هسته‌ای بود که در دولت اوباما با تهران حاصل شد اما رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران تهدیدات جدیدی را به همراه دارد که هدف قرار داده شدن پایگاه‌های نظامی آمریکایی و متحدان آمریکا در منطقه از جمله آنها می‌باشد.