تحریم‌ها ما را قوی‌تر كرد

اختتامیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه ملی با حضور دکتر علی عسکری برگزار شد

تحریم‌ها ما را قوی‌تر كرد

رئیس رسانه ملی پیشرفت‌های فنی صداوسیما را یكی از دلایل اثبات بی‌اثر بودن تحریم‌های ظالمانه علیه كشور خواند و گفت: برخی تصورشان این بود كه تحریم‌ها ما را متوقف خواهد كرد، اما دستاوردهای سازمان نشانی از پیشرفت و خوداتكایی است كه آنها را باعث افتخار خود و ملت ایران می‌دانیم. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دكتر علی‌عسكری در اختتامیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه با قدردانی از همكاران فنی در تهران و مراكز استان‌ها یكی از اهداف این اجلاس را تجلی تلاش مهندسان فنی رسانه ملی دانست و گفت: برگزاری اجلاس هفدهم بر بستر فضای مجازی با در نظر داشتن شرایط كرونایی، نمونه این همت و تلاش وسیع همكارانم در حوزه فنی است.

رسانه ملی، در قله فناوری جهانی
رئیس رسانه ملی با ارج نهادن به تلاش متخصصان فنی رسانه در شركت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های داخلی سازمان متذكر شد: ما زحمات متخصصان فنی رسانه را در شركت‌های دانش‌بنیان شایسته قدردانی می‌دانیم، چراكه به‌موجب ارتباط با صنعتگران و دانش‌پژوهان خارج از سازمان صداوسیما، رسانه ملی اكنون در قله فناوری جهان در حوزه پخش صداوتصویر قرار گرفته است.
دكتر علی‌عسكری اچ‌دی‌سازی و تحقق اچ‌دی شدن شبكه‌ها را نقطه عطف تاریخی در صداوسیما دانست و گفت: این طرح رهاورد خوبی برای مردم ایران دارد و آغاز راهی است كه حوزه‌های فنی ما باید آن را به‌درستی طی كنند تا به سر حد كمال آن برسند.
وی با اشاره به لزوم تجهیز استودیوها و استفاده از دیگر ملزومات فنی برای كامل شدن این راه بیان كرد: مردم ایران بیشترین بهره را از این فناوری خواهند برد، زیرا این فناوری به چرخه تولید با كیفیت بالاتر كمك می‌كند.


آرشیو مركزی سازمان در مسیر اچ‌دی شدن
دكتر علی‌عسكری از اچ‌دی‌سازی منابع و محتوا به‌عنوان گام بعدی معاونت فنی یاد كرد و متذكر شد: آرشیو مركزی سازمان قلب صداوسیماست و با جدیت تمام برای اچ‌دی‌سازی مخزن و گنجینه خود حركت می‌كند. امیدواریم سال آینده این آرشیو را به گونه‌ای راه‌اندازی كنیم كه همه شبكه‌های ملی، استانی و برون‌مرزی از آن استفاده كنند.
وی تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی این آرشیو، ما در تراز بالاتری از تولید محتوا قرار خواهیم گرفت و با همت همكاران فنی دستیابی به آن میسر خواهد شد.
دكتر علی‌عسكری، سازمان صداوسیما را رسانه‌ای ملی و ارائه‌دهنده خدمات برای همه مردم معرفی كرد و گفت: همان‌طور كه پیام در خدمت مردم است، فناوری آن ‌هم رایگان به مخاطب عرضه می‌شود؛ در همین حال تلاش ما ارتقای ضریب كمی و كیفی محتواست تا در میدان جنگ رسانه‌ای رقابت شایسته‌ای داشته باشیم.
وی هدف رسانه ملی را خدمت به آحاد مردم و مشاركت در ارتقای هنر و هویت ملت ایران دانست و گفت: كارهای فراوانی باید در مسیر تولید فیلم، مجموعه‌های تلویزیونی و پویانمایی صورت بگیرد. از سوی دیگر سازمان باید آگاهی‌بخشی كند و این مسؤولیت عظیم همچنان بر دوش ماست.



توجه به برون‌سپاری در تولید
رئیس رسانه ملی بر تعامل بیشتر با شركت‌های دانش‌بنیان تأكید كرد و گفت: همچنان كه حسن‌نیت ما برای شركت‌های بیرون از سازمان ثابت‌شده و تعامل خوبی شكل‌گرفته، باید این مسیر در حوزه محتوا هم‌ شكل بگیرد و با اعتماد به تهیه‌كنندگان خوب، به مسیر برون‌سپاری در تولید هم توجه كنیم.
   دکتر علی‌عسکری تعامل با رسانه‌های بیرون از سازمان را هم در این مسیر شریک دانست و گفت: در اینجا از همه متفکران و اندیشمندان فرهنگ و هنر تقاضا می‌کنم برای رشد فرهنگ و هنر با ایده‌های نو ما را یاری کنند و با ما همراه باشند.
وی با اشاره به سال جهش تولید، بر جهش کیفی تولید تاکید کرد و آن را در ادامه رشد ملی و جهانی دانست.
رئیس رسانه‌ملی در ادامه با قدردانی از همکاران رسانه‌ملی برای نقش‌آفرینی مؤثرشان در فضای کرونایی گفت: همچنان که دلسوزان نظام برای حفظ جان مردم و احوال و اقتصاد کشور هوشمندانه عمل کردند، لازم می‌دانم در اینجا از کارکنان بخش بهداشت و درمان کشور که جهادگران حوزه سلامت هستند، قدردانی کنم و همکاران خود را نیز در ردیف این جهادگران ببینم و بگویم که با نمایش تلاش و جهاد صادقانه کادر درمان، دوشادوش ایشان برای حفظ سلامت مردم پای کار بودند.
وی افزود: صداوسیما در فضای کرونایی به‌عنوان مجموعه‌ای فعال به لحاظ تولید محتوا عمل کرده و با اداره ۶۶ تلویزیون و 90 رادیو به صورت 24ساعته، هرلحظه تولید محتوای موفق داشته‌ایم.



بی‌اثر کردن تحریم
دکتر علی‌عسکری با بی‌اثر خواندن تحریم‌ها در فضای توسعه فنی رسانه و مقتدرتر شدن رسانه ملی با وجود این تحریم‌ها بیان کرد: برخی تصورشان این بود که تحریم‌ها ما را متوقف خواهد کرد، اما دستاوردهای سازمان نشانی از پیشرفت و خوداتکایی است که آنها را باعث افتخار خود و ملت ایران می‌دانیم.
وی با بیان این‌که گرچه تحریم بر مردم فشار وارد آورده است، بر ضرورت تلاش بیشتر مسؤولان جهت رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و افزود: همه تلاش داریم این فشارها کمتر شود اما در عین حال  امروز جلوه‌های زیبای اقتدار را در تمام زمینه‌های صنعتی و صنایع مختلف کشور و فرصت‌هایی را که از دل این فشار پدید آمده است، مشاهده می‌کنیم و این هم در نهایت حاصل مقاومت و تلاش ملت ایران است.



شهادت دکتر فخری‌زاده؛ انگیزه تقویت ملت ایران
رئیس رسانه‌ملی همچنین با تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده گفت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی یک‌عمر با گمنامی تمام برای عظمت و عزت ملت ایران تلاش کرد و دیدید که در پایان عمرشان چگونه با عزتمند شدنش، خداوند زحماتش را جبران کرد؛ او یکی از مشکورترین و مشهورترین شهدای انقلاب اسلامی ‌شد.
وی افزود: این شهید بزرگوار اکنون در محضر خداوند رزق دارد و ما را می‌بیند. به ایشان عرض می‌کنم که این شهادت گوارای تو باد و دشمنان ما باید بدانند فرزندان این مرز و بوم و همکاران او، چه هسته‌ای و چه غیرهسته‌ای، با همت بالاتری نسبت به گذشته کار خواهند کرد و با روحیه جهادی کار را پیش خواهند برد.
دکتر علی‌عسکری این شهادت را موجب قوی‌تر شدن ملت ایران دانست و گفت: دشمنان بدانند ملت ما هر روز قوی‌تر می‌شود و ملتی که سختی‌ها را تحمل می‌کند، پاداش فداکاری‌هایش را می‌گیرد.



درخشش صداوسیمای استان مرکزی
در هفدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه

در هفدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، معاونت فنی شبکه آفتاب چهار تندیس و هشت لوح افتخار بخش‌های مختلف این اجلاسیه را به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، در هفدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه که با حضور علی‌عسکری رئیس رسانه‌ملى، علیدادی معاون توسعه و فناورى، مدیران‌کل ستاد معاونت توسعه و فناورى رسانه، مدیران‌کل مراکز استان‌ها و ... به صورت مجازی برگزار شد، معاونت فنی شبکه آفتاب، چهار تندیس و هشت لوح افتخار بخش‌های مختلف این اجلاسیه را به خود اختصاص داد.
عناوین و افتخارات کسب‌شده در این اجلاس به شرح زیر است:
کسب لوح افتخار و تندیس برترین مرکز توسط داریوش دبیقی، مدیرکل شبکه آفتاب
کسب لوح افتخار و تندیس حوزه نگهداری ساختمان و تاسیسات مراکز توسط مهندس سید داوود موسوی
 کسب لوح افتخار و تندیس حوزه فناوری اطلاعات توسط مهندس علی احمدی
کسب لوح افتخار و تندیس حوزه پشتیبانی فنی مراکز توسط مهندس رسول اناری
 کسب لوح افتخار و عنوان برتر معاونین فنی مراکز توسط مهندس فریبرز مظاهری
کسب لوح افتخار و عنوان برتر حوزه ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای مراکز توسط مهندس حسن نجمی
کسب لوح افتخار و عنوان برتر حوزه نظارت و ارزیابی مراکز توسط مهندس ابوذر کمرکی فراهانی
کسب لوح افتخار طرح «سیگنال‌رسانی امن و پایدار» توسط مهندس حسن نجمی و مهندس غلامرضا کمانی

دیگر کسی به آمریکا اعتماد نخواهد کرد
دکتر علی‌عسکری در بخش دیگری از سخنانش انتخابات اخیر آمریکا را نمونه‌ای از افول اخلاق و سیاست دانست و گفت: فرآیند افول آمریکا که از سال‌ها پیش آشکار شده بود، نقطه‌عطف جدیدتری پیدا کرده است. دنیا  امروز دیگر نه به جمهوریخواه و نه به دموکرات در آمریکا اعتماد نمی‌کند.