کسی از تل‌آویو سوال نمی‌کند!

کسی از تل‌آویو سوال نمی‌کند!

فادی بودیه مدیر مسؤول مجله مرایا -بیروت

    ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران بار دیگر هویت و ماهیت رژیم اشغالگر قدس حامیان و مهره‌های این رژیم سفاک را آشکار کرد. بدیهی است ایالات‌متحده آمریکا و رژیم‌صهیونیستی، خط قرمزی به نام «قانون» و «حقوق بین‌الملل» نداشته و از این رو همواره تهدیدی برای بشریت محسوب می‌شوند. ترور شهدای بزرگی مانند سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و اکنون دکتر فخری‌زاده به وضوح نشان می‌دهد واشنگتن و تل‌آویو، بدون هیچ‌گونه نگرانی از بازخواست توسط نهادهای ظاهرا بین‌المللی و حقوقی در جهان، دست به جنایت علیه کشورها می‌زنند.
در سال 2018 میلادی، نتانیاهو از شهید فخری‌زاده مستقیما در سخنان خود نام برد. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نمی‌توانست خشم خود را از مهارت و استواری این شهید بزرگوار پنهان سازد. بنابراین، مشخص است که مسؤول این ترور چه کسی است! بدون شک دشمن صهیونیستی اولین مسؤول این ترور است، به ویژه این‌که قصد خود را برای ترور دانشمند هسته‌ای ایران ابراز کرده‌بود. از سوی دیگر، دولت آمریکا نیز از این عملیات مطلع بوده و آن را مورد حمایت قرار داده‌است. در این خصوص، نشانه‌ها و مولفه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:
دیدار اخیر مایک پمپئو و نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی که نحوه مواجهه با ایران، یکی از محورهای اصلی آن بوده است.
تغییر در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) و برکناری مارک اسپر که خود مولد منازعات جدیدی در ایالات‌متحده بود.
ارسال سیگنال‌هایی مانند انتقال بمب‌افکن‌های B-52 از سوی آمریکا به منطقه غرب آسیا که معمولا در عملیات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گزارش‌هایی مستند در خصوص طرح‌های امنیتی و نظامی نیروهای آمریکایی در عراق (که اتفاقا منابع روسی نیز به این تحرکات اشاره کرده‌اند.)
دیدار سه‌جانبه نتانیاهو، بن‌سلمان و پمپئو علیه ایران و اصرار مشترک ولیعهد سعودی‌ها و مقامات رژیم‌صهیونیستی مبنی بر ضربه زدن به ایران. زیرا ریاض و تل‌آویو در مقابل جمهوری‌اسلامی‌ایران شکست‌های سنگینی را در عرصه‌های مختلف پذیرفته‌اند.
همه این شواهد نشان می‌دهد رژیم‌صهیونیستی محور و بانی اصلی این اقدام بوده‌است اما نمی‌توان از نقش مهره‌هایی مانند عربستان یا گروه‌های ضد انقلاب‌اسلامی و نفوذی در این پروژه غافل شد.
در نهایت این‌که پاسخ جمهوری‌اسلامی‌ایران در قبال شهادت دکتر محسن فخری‌زاده قطعی و اجتناب ناپذیر خواهدبود. شکی در این موضوع وجود ندارد.