مرور و عبور

مرور و عبور

جیمز باند در انتظار راسل کرو
راسل کرو، جیمزباند جدید سینما می‌شود؟ تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم‌
حادثه‌ای- جاسوسی امیدوارند بتوانند کرو را متقاعد کنند تا نقش مامور 007 را در قسمت‌های جدید این مجموعه‌فیلم بازی کند. پیرس برازنان که هم‌اکنون مشغول بازی در باند 20 است، بعد از آن دیگر در هیچ نقش جیمزباندی بازی نخواهد کرد. این چهارمین فیلم جیمز باندی اوست. شنیده‌ها حاکی است او برای بازی در نقش جیمز باند جدید خواستار دستمزدی بالای 20میلیون دلار شده است. سازندگان با این رقم موافق نیستند. آنها به کرو دستمزدی 20میلیون دلاری خواهند داد. دستمزد این بازیگر بعد از بازی در فیلم گلادیاتور از سه‌میلیون دلار به 15میلیون دلار افزایش یافت. (صفحه3)




علی کریمی به تیم النصر پیوست
علی کریمی، بازیکن سرشناس تیم پیروزی پیشنهاد باشگاه النصر امارات برای پیوستن به این تیم را پذیرفت. کریمی پیشنهاد تیم باشگاه آتلتیکو مادرید اسپانیا را رد کرد.
روزنامه البیان چاپ دبی به نقل از باشگاه اسپانیایی نوشت: علی کریمی پیشنهاد دومیلیون دلاری برای دو سال این باشگاه را رد کرده است. کریمی پیشنهاد یک‌میلیون دلاری برای یک‌سال باشگاه النصر را به دلیل نزدیکی به ایران پذیرفت و ترجیح داد برای النصر توپ بزند. کریمی در حال حاضر به‌جز باشگاه النصر با هیچ باشگاه دیگری در داخل یا خارج ایران قرارداد ندارد. صحبت پیوستن کریمی به النصر اردیبهشت سال قبل زمانی که او پس از بازی در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ریاض وارد دبی شد و با این باشگاه تمرین کرد، برمی‌گردد. (صفحه15)


ساخت کامیون ولوو در ایران
هفته‌نامه اقتصادی میدل‌ایست اکونومیک دایجست نوشت: شرکت خودروسازی ولوو در قراردادی درازمدت به ارزش سالانه 60میلیون دلار متعهد شده است دو مدل جدید از کامیون‌های سنگین خود را در ایران تولید کند. شرکت سایپا در این قرارداد از ولوو خواسته است قسمت‌های مختلف و نیمه‌آماده کامیون‌ها را برای سرهم‌کردن نهایی به کارخانه این شرکت در غرب تهران بفرستد. دو مدل جدید کامیون‌های ولوو که در ایران تولید خواهد شد «اف.اچ 112» و «ان‌اچ 12» هستند که جایگزین مدل‌های «اف. 12» خواهند شد. (صفحه4)



زمان ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری
ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌‌جمهوری از دوازدهم اردیبهشت آغاز می‌شود.
احمدی، مدیرکل انتخابات وزارت کشور به واحد مرکزی خبر گفت: ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان نیز در دو استان آذربایجان‌شرقی و قم از 22 فروردین امسال آغاز خواهد شد که هر دو انتخابات همزمان با اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هجدهم خرداد 80 برگزار خواهد شد. (صفحه2)



افزایش 20 تا 40درصدی کرایه تاکسی
همزمان با افزایش نرخ بنزین کرایه‌های تاکسی در تهران و شهرستان‌ها بین 20 تا 40درصد افزایش یافت. چند نفر از شهروندان تهرانی در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار کردند: افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتومبیل‌ مسافربر حتی پیش از گران‌شدن بنزین صورت گرفته و این در حالی است که از سوی مسؤولان شرکت تاکسیرانی هیچ اقدامی برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از رانندگان انجام نشده است. (صفحه13)