قدرت نمایی جنگنده های بومی در آسمان تهران

قدرت نمایی جنگنده های بومی در آسمان تهران

همزمان با 29 فروردین، روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، رژه نیروهای مسلح در نقاط مختلف كشور برگزار شد.
در مراسم رژه تهران، حسن روحانی رئیس‌جمهور سخنرانی كرد و در این مراسم در كنار رژه نیروهای پیاده ارتش، جنگنده بمب‌افكن‌های ایرانی صاعقه و كوثر از فراز جایگاه رژه روز ارتش عبور كردند.
به گزارش مهر، امسال نخستین سالی است كه هواپیماهای جنگنده بومی كشورمان در رژه ۲۹ فروردین شركت كردند.
در رژه سراسری ۲۹ فروردین امسال، جنگنده بمب‌افكن‌های صاعقه، كوثر، میگ ۲۹، اف ۴، اف ۱۴ و همچنین تانكرهای سوخت‌رسان ۷۴۷ و ۷۰۷ در رژه روز ۲۹ فروردین امسال از پایگاه‌های تبریز، مهرآباد، همدان و اصفهان به پرواز در آمدند. علاوه بر دیگر تجهیزات و دستاوردهای نیروهای هوایی ارتش مانند سامانه ارتباطی وی‌آر‌سی، پست فرماندهی سیار، پدافند غیرعامل، طراحی و ساخت ایجاد متراكم دود، بمب هوشمند هدایت شونده قاصد، موشك كروز هدایت شوند الكترو اپتیكی با برد بالای صد كیلومتر، موشك هدایت شونده اوپتیكی قدر، موشك هدایت شونده زوبین، موشك هوا به سطح بردبلند قادر، موشك هوشمند قائم، بمب هوشمند ۲۰۰ هزار پوندی پاد لیزری، موشك لیزری عصر ۶۷، موشك هوا به هوای فكور ۹۰، موشك هوا به سطح نصر، تسلیحات هواپایه بهینه شده، سامانه سحاب، قطعات تولید شده جنگنده كوثر و پهپاد كمان از مقابل جایگاه رژه رفتند.
رئیس‌جمهور كشورمان طی سخنانی در مراسم رژه روز ارتش گفت: در طول این ۴۰ سال همواره ارتش در كنار ولایت، مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال كشور و نظام جمهوری اسلامی فداكاری كرده است.
حسن روحانی طی سخنانی با تاكید بر این‌كه ارتش جمهوری اسلامی نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: امروز هم می‌بینید كه در قضیه سیل در بسیاری از استان‌های كشورمان و آنجا كه مردم نیاز به كمك دارند، ارتش، سپاه پاسداران، بسیج، ناجا و همه نیروهای مسلح در كنار مردم و با مردم مثل افراد این جامعه بدون آن‌كه شأنیت مقام و منزلت خود را در نظر گیرند، برای امداد و نجات، اسكان سیل‌زدگان، عبور سیل‌ها و بازگشایی راه‌ها از همه توان و امكان خود استفاده كردند.
روحانی بیان كرد: بعد از ۳۰ سال كه از جنگ تحمیلی می‌گذرد و در آن روزها ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مردمی در كنار یكدیگر از كشور، ملت، استقلال و عزت ما به خوبی دفاع كردند، امروز هم روز ظهور و تبلور این هماهنگی و یكپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است.
وی تاكید كرد: فكر نمی‌كنم در كشوری بتوانیم نمونه‌ای وحدت، اتحاد و پیوند برادری بین نیروهای مسلح و مردم را تا این حد شاهد باشیم، چرا كه نیروهای مسلح جزو ملت هستند و قدرت خود را برای حمایت از ملت می‌دانند و ملت هم استقلال و عزت خود را در كنار حضور نیروهای مسلح می‌بینند.
رئیس‌جمهور اظهار كرد: بنده باید از طرف ملت ایران در این ایام سختی كه طی هفته‌های گذشته گذرانده‌اند، از نیروهای مسلح به دلیل خدماتشان، ایثارشان و فداكاری شان در كمك به مردم نیازمند این كشور تشكر و سپاسگزاری كنم و جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود.
روحانی با بیان این‌كه پیداست روزی كه نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند، همه مردم و نخبگان كنار نیروهای مسلح هستند، گفت: شما در اعلام زشت دولت فریبكار آمریكا نسبت به تروریست خواندن نیروی فداكار سپاه پاسداران دیدید كه همه مردم یكپارچه كنار سپاه بودند و خواهند بود، به همان دلیل كه سپاه همواره كنار مردم بوده و همواره خواهد بود.