دموكرات‌ها خواستار انتشار نسخه سانسورنشده گزارش مولر شدند

دموكرات‌ها خواستار انتشار نسخه سانسورنشده گزارش مولر شدند

به گزارش فارس، دموكرات‌های مجلس نمایندگان آمریكا طی درخواستی از ویلیام بار دادستان كل خواستند نسخه سانسور نشده گزارش رابرت مولر بازرس ویژه و اسنادی كه در این گزارش به آن اشاره شده را منتشر كند.
جری نادلر، نماینده دموكرات ایالت نیویورك كه ریاست كمیته قضایی مجلس نمایندگان را برعهده دارد گفت در حال تعامل با وزارت دادگستری برای دستیابی به شواهد گزارش كامل مولر است.
وی تاكید كرد نمی‌تواند هیچ‌گونه پیشنهادی كه كنگره را در ابهام نگه دارد، بپذیرد.
نادلر طی بیانیه‌ای اعلام كرد: تاكنون هیچ‌گونه شواهد واقعی كه گزارشگر ویژه ارائه داده را مشاهده نكرده‌ایم. حتی گزارش سانسور شده نیز موارد جدی از اقدامات اشتباه رئیس‌جمهور ترامپ و نزدیكان وی را نشان می‌دهد. این برعهده كنگره است تا دامنه كامل سوء رفتار وی را مشخص كرده و درباره گام‌هایی كه باید اتخاذ شود تصمیم‌گیری كند.
نادلر از بار خواست مدارك را تا پیش از اول ماه می ارائه دهد. قرار است كه بار دوم ماه می‌در برابر كمیته قضایی مجلس نمایندگان شهادت بدهد.
بار روز پنجشنبه در نامه‌ای به نادلر و لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه كارولینای جنوبی نوشت این دو به همراه «گروه هشت نفره» مجلس نمایندگان و سنا با  رؤسا و اعضای كمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان می‌توانند به نسخه كمتر سانسور شده گزارش مولر از هفته آینده دسترسی یابند.
به دنبال انتشار عمومی گزارش مولر در روز پنجشنبه، دموكرات‌های كنگره معتقدند محتوای گزارش برخلاف اظهاراتی است كه ویلیام بار پیش از این به اجبار مطرح كرده بود.
مولر در گزارش نهایی خود كه با سانسور بخش‌هایی از آن منتشر شد ترامپ و تیم او را به همكاری با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم نكرده است. با وجود این، او به مشخص كردن مواردی از رفتارهای ترامپ پرداخته كه می‌تواند مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» در نظر گرفته شود. این اتهام، جزو جرایمی است كه كنگره آمریكا می‌تواند بر اساس آن ترامپ را استیضاح كرده و روند بركناری او را كلید بزند.