«رفتن برانکو» جوسازی عربستانی‌ها است

عرب در گفت‌وگو با جام‌جم شایعه‌ها درباره سرمربی پرسپولیس را رد کرد

«رفتن برانکو» جوسازی عربستانی‌ها است

پرسپولیس لحظات حساسی را سپری می‌كند. در حالی كه خیال قرمزها راحت بود برانكو قرارداد دارد و تیم هم كه بسته شده و مشكلی برای فصل بعد نخواهد داشت، ناگهان خبر رسید مربی كروات در آستانه امضای قرارداد با باشگاه الاهلی عربستان است. این مسأله باعث شد تا ذهن هواداران به هم بریزد. آنها اینقدر برانكو را دوست دارند كه حتی در فضای مجازی اعلام كردند حاضرند برای پرداخت پول دستمزد این مربی، یك گلریزان راه بیاندازند و هركس به اندازه‌ای كه می‌تواند به باشگاه كمك كند تا پول برانكو جور شود و در تیم بماند. مشكل اینجاست كه باشگاه پرسپولیس با وجود داشتن پول در فیفا و كنفدراسیون فوتبال آسیا توان پرداخت آن را ندارد، چون تحریم‌ها مانع از انتقال پول می‌شود. برانكو هم كه می‌گوید به مسؤولان از قبل هشدار داده، به خاطر عدم پرداخت مطالباتش شاكی است. بعضی خبرنگاران حتی خبر دادند این مربی تمام وسایل خود را بسته و آماده ترك ایران است. ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس اما این خبر را تكذیب می‌كند.

 آقای عرب، ماجرای انتقال برانكو به باشگاه الاهلی چقدر صحت دارد؟
ما توافق برانكو با الاهلی را به طور كامل رد می‌كنیم. این خبر صحت ندارد و به نظر من بیشتر جو رسانه‌ای است كه رسانه‌های عربستان داده‌اند.
 اگر او به ناگهان با باشگاه الاهلی قرارداد بست چطور؟
ببینید ما با آقای برانكو جلسه داشتیم. درباره پرداخت مطالبات او صحبت كردیم. مدیر برنامه‌های ایشان هم در جلسه حضور داشتند و در این باره صحبت كردیم. قرار شد ان‌شاءا... ظرف یك هفته آینده مشكل حل شود و پول به حساب ایشان برود. این تمام بحثی بود كه داشتیم. آقای برانكو و مدیر برنامه‌اش هم این موضوع را پذیرفته‌اند. حالا تا جلسه تمام شده چرا باید او به الاهلی ملحق شود؟
 یعنی شما قول و قرار گذاشتید و هنوز زمان باقی مانده است؟
بله دقیقا. قرار شد تا باشگاه در این مدت تمام تلاش خودش را برای پرداخت مطالبات كند. آقای برانكو هم در این مدت نشان داد كه پرسپولیس را دوست دارد و به هر حال می‌خواهد در این باشگاه كار كند. ما هم واقعا در تلاش هستیم تا ان‌شاءا... بتوانیم به قول مان عمل كنیم.
 شما چند روز قبل هم استعفا  کرده بودید. دلیلش چه بود؟
به هر حال مشكلات مالی زیاد است. همین حالا شما به‌عنوان یك جوان نسبت به سال قبل مشكلات مالی‌تان بیشتر شده یا كمتر؟
 طبیعتا مشكلات مالی كه بیشتر شده است.
فوتبال هم همین است. امسال نسبت به سال گذشته مشكلات مالی بیشتر است و متاسفانه ما هم به شدت تحت فشار هستیم. از سویی پول‌های بین‌المللی خود را نمی‌توانیم دریافت كنیم واین هم یك مشكل بزرگ است. همه مشكلات مالی دارند، ما هم همین‌طور ولی هواداران نگران نباشند. ما در تلاش هستیم تا بتوانیم ان‌شاءا... همه مشكلات را حل كنیم. خدا را شكر اكثر بازیكنان قرارداد دارند. آقای برانكو هم با باشگاه قرارداد دارد. شما به وضعیت تیم‌های دیگر نگاه كنید. شرایط آنها بسیار سخت است. ان‌شاءا... مشكلات حل خواهد شد و ما هم نهایت تلاش خود را خواهیم كرد.
 حرف خاصی مانده؟
همان‌طور كه گفتم ما با آقای برانكو قول و قرار گذاشتیم كه پول او را پرداخت كنیم و در حال حاضر ایشان منتظر است. توافقی هم با باشگاه الاهلی نداشته است. به هر حال عملكرد ایشان و پرسپولیس خوب بوده و بازیكنان ما هم مشتریانی دارند، ولی نمی‌خواهیم كسی را از دست بدهیم و تلاشمان را هم می‌كنیم.