حكام بحرین و سعودی با خیانت به فلسطین در باتلاق گام نهاده‌اند

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر:

حكام بحرین و سعودی با خیانت به فلسطین در باتلاق گام نهاده‌اند

 در خجسته عید سعید فطر، عید بندگی موحدان، مردم مؤمن ایران اسلامی به شكرانه یك ماه روزه‌داری و عبادت در پیشگاه خداوند متعال به نماز ایستادند و بهترین‌ها را از درگاه پروردگار كریم مسألت كردند. كانون این جوشش پرشور و مؤمنانه، مصلای امام خمینی(ره) تهران بود كه نماز عید، با شكوهی وصف‌ناپذیر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در خطبه اول نماز عید، ضمن تبریك این عید بزرگ به امت اسلامی و ملت ایران، به ارواح پاك شهدای واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ درود فرستادند و از خداوند خواستند ملت ایران را در راه پرافتخار شهیدان ثابت قدم بدارد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین تشكر عمیق قلبی خود را به ملت ایران به دلیل حضور با شكوه در راهپیمایی عظیم روز قدس ابراز كردند و گفتند: حضور قوی و مستحكم مردم در این حركت بزرگ در سیاست‌های جهانی و اراده‌های دشمنان ملت ایران بسیار تأثیرگذار است و محاسبات آنها را دچار اخلال می‌كند.
ایشان ماه مبارك رمضان را «ماه رحمت و بركات الهی، ماه غبارزدایی از دل‌ها و ماه بروز ایمان» خواندند و با اشاره به جوانان و نوجوانانی كه با وجود قرار داشتن در فصل امتحانات با روزه گرفتن در روزهای گرم، امر الهی را اطاعت كردند، افزودند: این صحنه‌ها نشان می‌دهد ایمان و معنویت در نسل‌های جوان رو به رشد و افزایش است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای حضور پرطراوت و باشكوه مردم در محافل قرائت و جزءخوانی قرآن كریم، مجالس وعظ و شنیدن سخنرانی‌های معرفت‌افزا و بصیرت‌آفرین و اشك‌های جاری در سحرهای ماه مبارك رمضان را نعمت‌های بزرگ الهی برشمردند و گفتند: این ذخایر معنوی كه برخاسته از دل‌های پاك جوانان و نوجوانان است به آینده كشور بركت می‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامی، اجتماعات عظیم مردم در شب‌های قدر را یكی دیگر از جلوه‌های مهم و عبرت‌انگیز عبودیت دانستند و خاطرنشان كردند: در شب‌های قدر، افراد و قشرهای مختلف اجتماعی با لباس‌ها و شیوه‌ها و رفتارهای گوناگون، همگی در زیر یك سقف جمع و با توسل به درگاه الهی اشك‌هایشان جاری می‌شود كه باید این فرصت‌های بزرگ را قدر دانست.
 موضوع سیل‌زدگان فراموش نشود
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در خطبه دوم نماز عید، با اشاره به برخی عادات اسلامی مبارك از جمله همیاری‌های مردمی كه در كشور رو به توسعه است و در ماه مبارك رمضان نیز چشمگیر بود، گفتند: گرایش روزافزون مردمی برای كمك به برپایی سفره‌های ساده افطاری در مساجد، حسینیه‌ها و اماكن عمومی و همچنین كمك رمضانی مردم به سیل‌زدگان از جمله این اقدامات نیك و مردمی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه آحاد مردم و همچنین مسؤولان، موضوع سیل‌زدگان را فراموش نكنند، افزودند: یكی از كارهای لازم و فوری، مسائل سیل‌زدگان است كه مسؤولان باید با جدیت مشكلات آنان را پیگیری و حل كنند، به‌خصوص در مناطقی همچون خوزستان كه با گرمای طاقت‌فرسا مواجه هستند.
ایشان در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین و نقشه خائنانه آمریكا با عنوان «معامله قرن»، آن را از مسائل درجه یك دنیای اسلام برشمردند و خاطرنشان كردند: خیانت برخی كشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان زمینه‌ساز چنین نقشه خباثت‌آمیزی شده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به میزبانی بحرین برای اجلاس اقتصادی، طرح موسوم به معامله قرن، افزودند: این اجلاس متعلق به آمریكایی‌هاست، اما حكام بحرین با ضعف و ناتوانی و روحیه ضدمردمی و ضد اسلامی خود میزبان و زمینه‌ساز این اجلاس شده‌اند و حكام بحرین و سعودی باید بدانند در چه باتلاقی گام نهاده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه طرح موسوم به معامله قرن هیچ‌گاه به سرانجام نخواهد رسید، از كشورهای عربی و همچنین گروه‌های فلسطینی كه مخالفت خود را با این طرح اعلام كرده‌اند، تشكر كردند.