جوانان روزی را خواهند دید كه كشور فلسطین به ملت آن بازگردد

حضرت‌آیت‌ا... خامنه‌ای در دیدار مسؤولان نظام سفرای كشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم:

جوانان روزی را خواهند دید كه كشور فلسطین به ملت آن بازگردد

 حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز عید فطر در دیدار جمعی از مسؤولان نظام، سفرای كشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیام عید فطر را اتحاد و همبستگی كشورهای اسلامی و بازگشت به مضمون «امت مسلمان» خواندند و گفتند: علاج مشكلات امروز دنیای اسلام بازگشت به خواسته قرآن كریم مبنی بر «اشداءُ علی الكفار» و «رحماءُ بینهم» است و روشنفكران و علمای اسلامی برای تحقق این خواسته، وظیفه مضاعفی دارند.
رهبر انقلاب اسلامی با تبریك عید سعید فطر، با اشاره به طراحی‌های دشمنان برای ایجاد صف‌آرایی و جنگ و درگیری میان مسلمانان افزودند: كشورهای اسلامی به‌جای آن‌كه در مقابل یكدیگر قرار گیرند، باید در مقابل حضور جنایتكارانه دشمن غاصب در فلسطین صف‌آرایی كنند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای ضمن توصیه به برخی كشورهای اسلامی كه به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی و اختلاف‌افكنی هستند، برای توبه از مسیر نادرستی كه در پیش گرفته‌اند، تأكید كردند: چرا باید در كشور اسلامی همچون لیبی، دو گروه در مقابل هم قرار گیرند و خون یكدیگر را بریزند و چرا باید یك كشور مدعی اسلام، مردم یمن و زیرساخت‌های این كشور را بمباران و براساس خواست و نظر دشمنان، عمل كند.
ایشان مساله فلسطین را مساله اول دنیای اسلام خواندند و با انتقاد از برخی كشورهای اسلامی كه در جهت اهداف آمریكا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌كنند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا بر دفاع از ملت فلسطین تأكید كرد و در مقابل دنیای استكبار ایستاد و به این ایستادگی ادامه خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه پیروزی متعلق به ملت فلسطین خواهد بود، افزودند: دیدگاه جمهوری اسلامی برخلاف برخی رهبران قدیمی عرب كه معتقد بودند باید یهودی‌ها را در دریا ریخت، این‌گونه نیست، بلكه ما معتقدیم مبارزه همه‌جانبه ملت فلسطین در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی باید ادامه پیدا كند، تا زمانی كه غاصبان، تسلیم رأی این ملت شوند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با یادآوری پیشنهاد جمهوری اسلامی برای نظرخواهی از ساكنان مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین و همچنین از آوارگان فلسطینی درباره چارچوب نظام حكومتی این كشور تأكید كردند: مبارزه ملت فلسطین باید تا آن روز ادامه پیدا كند و به لطف الهی در این مبارزه مسالمت آمیز و انسانی و مورد قبول همه عُرف‌های عاقل عالم، ملت فلسطین پیروز نهایی خواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید كه كشور فلسطین به مردم فلسطین بازخواهد گشت.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی ماه رمضان را ماه صبر و خودسازی و شكوفایی مقاومت سیاسی و بین‌المللی ملت در مقابل دشمنان دانست و با تاكید بر این‌كه صبر راهبردی نظام و مردم پس از خروج آمریكا از توافق هسته‌ای، موجب برهم خوردن محاسبات آنان شد، افزود: اكنون پس از یك‌سال صبر راهبردی، اگر تعهدات خود را قدم به قدم كاهش دهیم، هیچكس در دنیا نمی‌تواند ما را ملامت كند و ما باید از امكانات توافق هسته‌ای در مقابل متخلفان، استفاده كنیم.
آقای روحانی، راه اصلی در مقابل دشمنان را راه تبیین ‌شده به وسیله رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام بزرگوار، دانست و افزود: راه و مسیر ما «شجاعانه، امیدوارانه، عاقلانه و مبتكرانه» خواهد بود و در این مسیر و با این هدایت می‌توانیم به اهداف بلند خود از جمله اهداف اقتصادی و اجتماعی در سال رونق تولید دست پیدا كنیم.