هزینه‌های سنگین مقاومت نکردن

هزینه‌های سنگین مقاومت نکردن

تجربه تاریخ 40ساله انقلاب اسلامی و همچنین سایر تجربیات تاریخی در ایران و منطقه نشان می‌دهد مقاومت در مقابل استکبار و زورگویان، راه‌حل پیشرفت و آزادی و حفظ حقوق است. در 40سال گذشته حاصل مقاومت ما ثمربخش و نتیجه عقب‌نشینی و سازش، ضرر و خسران بوده است.
مقاومت ما در جنگ تحمیلی نمونه‌ای روشن از نتیجه دادن این سیاست است. در جنگی که همه قدرت‌‌های شرق و غرب و عوامل ارتجاعی آنها در منطقه، حامی صدام بودند حاصل مقاومت و ایستادگی ایران، حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور بود.
در ماجرای برجام شاهد بودیم که با کوتاه آمدن در برابر دشمن مجبور به دادن امتیازات گسترده به صورت نقد شدیم و مزایای محدود نسیه‌ای را طلب کردیم. نتیجه این رویه نه تنها باعث کم شدن تحریم نشد بلکه هم در دوره اوباما و هم در دوره فعلی، تحریم و فشارهای بیشتری از سوی آمریکا متوجه ایران شد.
در ماه‌های گذشته آمریکا با توپ پر و مواضعی تهدیدآمیز اعلام کرد ناو جنگی خود به همراه 120 هزار نیروی نظامی به منطقه گسیل خواهد کرد اما مواضع قاطعانه رهبر انقلاب و نیروهای مسلح کشورمان مبنی بر آمادگی کامل ایران برای پاسخگویی قاطع به هرگونه خطای محاسباتی دشمن باعث عقب‌نشینی و توقف ناو هواپیمابر آنها در دریای سرخ و اعلام کذب بودن خبر اعزام 120 هزار نیروی نظامی شد.
 البته این تغییر موضع به معنای پایان یافتن خصومت آنها نیست. آمریکایی‌ها چون دیدند ایران عقب‌نشینی نکرده و آماده مقاومت است چاره‌ای جز تغییر لحن ندیدند.
در منطقه هم تجربیات فراوانی از نتیجه‌بخش بودن مقاومت به‌دست آمد که نمونه بارز آن مقاومت حزب‌ا... در مقابل رژیم صهیونیستی است. ما در یمن هم مشابه همین روند را مشاهده کرده‌ایم و بر اساس همین تجربیات است که رهبر انقلاب می‌فرمایند مقاومت هزینه دارد ولی مقاومت نکردن و سازش هزینه‌های سنگین‌تری را در پی خواهد داشت.