افترا زدن در بررسی صلاحیت نمایندگان تأثیر می‌گذارد

سخنگوی شورای نگهبان:

افترا زدن در بررسی صلاحیت نمایندگان تأثیر می‌گذارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق قانون، اگر نماینده‌ای افترا بزند و نتواند نسبت به آن توضیح دهد، این موضوع در بررسی صلاحیت وی تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش تسنیم، عباسعلی كدخدایی در نشست خبری درباره شكایت شورای نگهبان از محمود صادقی گفت: ما از وی به دلیل مطلب دروغی كه مطرح كرده است به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شكایت كرده‌ایم و اگر وی نتواند این روند را ثابت كند، بدون شك در روند تایید صلاحیت وی تاثیر دارد.
وی درباره این‌كه برخی جریانات سیاسی و اصلاح طلبان تندرو حضورشان در انتخابات آتی را منوط به تأیید صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان دانسته‌اند، گفت: شورای نگهبان بر انجام وظایف قانونی خودش تاكید دارد و مردم هم به این حرف‌ها توجه نمی‌كنند.
كدخدایی افزود: نزدیكی‌های انتخابات از این حرف‌ها می‌زنند، اما مردم توجهی ندارند، ان‌شاءا... انتخابات پرشوری در اسفند خواهیم داشت.وی همچنین درباره توصیه‌اش به افرادی كه بحث تقلب در انتخابات سال 88 را مطرح می‌كنند، گفت: ما كه نمی‌توانیم در این موضوع دخالت كنیم، مملكت ما آزاد است و هر كسی هر روز حرفی می‌زند و خیلی هم ظاهرا معیار مشخص ندارد كه این حرف‌ها توهین یا افترا باشد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: آنچه مسلم است انتخابات 88 یك انتخابات سالمی بود و اعلام نظر هم شد و این اعلام نظر پایان‌بخش همه مسائل بود، اگر هم گاهی اوقات ما مطالبی را منتشر می‌كنیم در جهت تقویت آگاه‌سازی مردم است.
وی با اشاره به این‌كه ملاك اصلی كار شورای نگهبان قانون است، افزود: قانون انتخابات یك قانون كارآمد نیست تلاش‌هایی برای اصلاح صورت گرفت، ولی متاسفانه نتایج مدنظر برای اجرایی شدن این موضوع در انتخابات پیش‌رو صورت نگرفت.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اظهارات سخنگوی كمیسیون شوراها درباره تشكیل كارگروه بین مجلس و شورا و قانون انتخابات خاطرنشان كرد: ما منتظر تصمیم مجلس هستیم.
كدخدایی با بیان این‌كه با چهره‌های سیاسی دیدار می‌شود، تاكید كرد: ضرورتی برای رسانه‌ای كردن همه این دیدارها وجود ندارد.وی درباره الكترونیكی شدن انتخابات نیز گفت: ما اعلام آمادگی كردیم و منتظر ارائه نظر دوستان هستیم.
سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی برخلاف مصوبه قانونی و استعفای برخی از آنها برای حضور در انتخابات مجلس  تصریح كرد: اگر این افراد برخلاف قانون در انتخابات حضور داشته باشند، بدون شك این روند در تایید صلاحیت آنها تاثیرگذار خواهد بود.