محرومیت سنگین برای افتخاری و ورمزیار

محرومیت سنگین برای افتخاری و ورمزیار

كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از بررسی پرونده جنجالی جعل و تخلف در آكادمی فوتبال باشگاه استقلال تهران در نهایت مدیرعامل وقت و مسؤول آكادمی این باشگاه را جمعا به ۱۵ سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی محروم و به پرداخت جریمه نقدی یك میلیارد ریالی محكوم كرد.
پرونده جنجالی جعل و تخلف در سندهای اداری و مالی در آكادمی باشگاه استقلال تهران مدت‌هاست كه در محافل خبری و انضباطی فوتبال مطرح است. سرانجام كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به این پرونده رسیدگی و پس از بررسی و همچنین احضار متخلفان و مطلعان، حكم نهایی خود را اعلام كرد.
براساس حكم كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، سیدرضا افتخاری، مدیرعامل پیشین استقلال به پنج سال محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محكوم شده است.
صادق ورمزیار، مسؤول وقت آكادمی فوتبال استقلال نیز به ده سال محرومیت از تمام فعالیت‌های فوتبالی و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محكوم شده است.
محكومان می‌توانند به رای كمیته اخلاق اعتراض كنند و امكان تجدیدنظرخواهی در این احكام وجود دارد.
پرونده آكادمی باشگاه استقلال تهران به جهت جعل،‌ قصور و سوءاستفاده از موقعیت همچنان در دادسرای فرهنگ و رسانه مفتوح است و متهمان این پرونده باید پاسخگوی جنبه‌های كیفری اتهام خود در دادسرا باشند.
در زمان مدیریت افتخاری بر باشگاه استقلال و ریاست ورمزیار بر آكادمی فوتبال استقلال، با استفاده از ابزار مجعول و دست كاری در قراردادهای برخی بازیكنان و همچنین جعل اسناد، تخلفاتی رخ داده بود كه اكنون كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مدیرعامل و رئیس آكادمی وقت باشگاه را در این ماجرا محكوم كرده است.