حمیده عباسعلی: رزمی‌كار باید جنگنده باشد

هر كسی مدال المپیك را در رشته كاراته بگیرد كار بزرگی كرده

حمیده عباسعلی: رزمی‌كار باید جنگنده باشد

حمیده عباسعلی و كسب پنجمین مدال طلای قهرمانی آسیا.مدالی كه ارزشمند است اما خودش می‌گوید: «مدال را گرفتم ولی به آن بسنده نمی‌كنم. مدال‌های بیشتری می‌خواهم.» او حالا اهداف دیگری در سر دارد و این روزها هم‌فكر و ذكرش شده المپیك. سال آینده همین ماه رقابت‌های المپیك به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود و برای نخستین‌بار كاراته در این تورنمنت مهم شركت خواهد كرد.به نوعی عباسعلی و دوستانش در این رشته ورزشی شاید با عملكرد درخشان خود كاری كنند كه این رشته در المپیك باقی بماند. با عباسعلی درباره قهرمانی آسیا، شرایط خود و البته المپیك حرف زدیم.

 این روحیه جنگنده شما قابل تحسین است.
رزمی كار هستم و رزمی‌كارها باید هم جنگنده باشند.
 مدال طلایی كه خودتان گرفتید چسبید یا مدالی كه در بخش كومیته تیمی گرفتید؟
هر دو.كسب دو مدال سخت بود.همه تیم‌ها با قدرت آمده بودند و فشردگی مسابقات خیلی زیاد بود.خدا را شكر كه اتفاق‌های خوبی افتاد و توانستیم این افتخارات را رقم بزنیم.
 سال 98 ظاهرا برای شما بهتر آغاز شده.هر چند كه سال قبل هم مدال طلا گرفتید، اما امسال...
سال قبل هم طلا گرفتم اما این دوره برای من ارزش دیگری داشت.برای خودم خیلی مهم بود. امتیازهای این رقابت‌ها در رده‌بندی المپیك خیلی تأثیرگذار است.
 یعنی سال قبل حساب نبود؟
سال قبل هنوز مشخص نیست.شاید كلا پاك شود. به همین دلیل است كه می‌گویم این مدال و این عنوان خیلی ارزش داشت.
 هنوز مسابقات زیاد دیگری وجود دارد تا كاراته را برای رسیدن به المپیك كمك كند. این‌طور نیست؟
مسابقه كه داریم، اما كار سخت است.مثل شب امتحان می‌ماند.همه درس‌ها باقی می‌ماند و شرایط سخت. اینجا هم همه حریفان می‌آیند و شركت می‌كنند چون همه می‌خواهند المپیكی شوند.نباید هیچ مسابقه‌ای را از دست داد.ما چند مرحله مسابقات لیگ كاراته‌وان و سری A پیش‌رو داریم. احتمالا در مسابقات سری A به خاطر مشكلات دریافت روادید نمی‌توانیم حضور پیدا كنیم، اما مسؤولان فدراسیون تمام تلاش‌شان را می‌كنند.
 فكر می‌كنید تیم بانوان با عملكردی كه در ازبكستان داشت چه آینده‌ای می‌‌تواند داشته باشد؛ المپیك و سایر مسابقات.
افتخاراتی كه ما آورده‌ایم واقعا ارزشمند است. این سومین‌بار است كه ما در آسیا روی سكو می‌رویم.من اگر مدام بخواهم بگویم كه كار سختی كردیم شاید خیلی‌ها طور دیگری فكر كنند اما شكست دادن قدرت‌های برتر آسیا واقعا راحت نبود.به خصوص ژاپنی‌ها كه در كومیته تیمی نیاز به مدال طلا داشتند كه ما شكست‌شان داده‌ و به آنها اجازه ندادیم به خواسته‌هایشان برسند و در نهایت پیروز شدیم.
 و حمیده عباسعلی در این مسابقات به عنوان برترین بانوی كاراته ایران معرفی شد.
خدا را شكر كه از این اتفاق‌های خوب می‌افتد. من همیشه به دنبال تكرار موفقیت هستم و از این كار لذت می‌برم. امیدوارم بچه‌های تیم هم همان‌طور كه تلاش می‌كنند اتفاق‌های خوبی در كاراته و ورزش ایران رخ دهد. امسال پنجمین مدال قهرمانی آسیایی را كسب كردم و به این مدال‌ها بسنده نمی‌كنم. باز هم به دنبال كسب مدال‌های بیشتر هستم.
 و در نهایت سال آینده و المپیك.
خب این دیگر خیلی سخت است. هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. كسی نمی‌تواند هیچ قولی بدهد.كاراته برای نخستین بار در المپیك است و همه می‌خواهند مدال بگیرند. همه قدرت‌های جهان برای مدال می‌جنگند و هر كسی كه دراین رقابت‌ها مدال بگیرد كار بزرگی كرده است.