سرقت اموال  دبیر سوم سفارت  كره شمالی در پایتخت

سرقت اموال دبیر سوم سفارت كره شمالی در پایتخت

فرد یا افرادی با شكستن شیشه خودروی پرادوی دبیر سوم سفارت كره شمالی در تهران، اموال او را سرقت كردند پلیس در جست‌وجوی رازگشایی از این سرقت است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، پیش از ظهر جمعه اول شهریور امسال مرد جوانی كه تبعه كشور كره‌شمالی بود با پلیس پایتخت تماس گرفت و از سرقت اموال داخل خودروی پارك‌شده‌اش در محله سعادت‌آباد تهران خبر داد.
 بعد از این تماس بود كه ماموران انتظامی برای بررسی ماجرا در محل سرقت حاضر شدند. آنها در جریان تحقیقات اولیه مشاهده كردند كه شیشه خودروی پرادوی پارك شده این مرد كره‌ای تخریب شده و وسایل داخل آن به سرقت رفته است. پرونده‌ای در این باره در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران نزد دادیار مدرس تشكیل شد و پرونده برای ادامه تحقیقات در دستور كار ماموران اداره بیستم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
 شاكی كره‌ای كه همراه مرد مترجمی به پلیس آگاهی رفته بود به افسر تحقیق گفت: من دبیر سوم سفارت كره‌شمالی در تهران هستم. آن روز خودرویم را در یكی از محله‌های سعادت‌آباد تهران پارك كردم و برای انجام كاری نزد دوستم رفتم. ساعت 11 صبح جمعه بود كه به محل پارك خودرویم بازگشتم و با صحنه عجیبی رو‌به‌رو شدم. شیشه‌های خودرویم شكسته شده بود و وسایل آن از جمله همه لباس و كت و شلوارهای مارك‌دارم كه ارزش بالایی داشت همراه مقداری پول، 250 گرم طلا و ساعت گرانقیمتم كه 70 گرم طلا در آن به كار رفته بود و در میان وسایلم بود همگی به سرقت رفته بود. اطراف را جست‌وجو كردم، اما ردی از سارق یا سارقان به دست نیامد.
 وی افزود: ایرانی‌ها افراد مهمان‌نوازی هستند و در این چند وقت كه در ایران و به‌خصوص شهر تهران زندگی می‌كردم هیچ‌وقت چنین حادثه‌ای برایم رخ نداده بود و نمی‌دانم چرا اموالم هدف سرقت سارقان قرار است. از پلیس و مراجع قضایی ایران می‌خواهم كه هر چه زودتر سارق اموالم را بازداشت كند.
همزمان با جمع‌بندی این اطلاعات، ماموران با دستور قضایی قرار شد كه دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت را بازبینی و از همسایه‌ها تحقیق كنند تا شاید ردی از سارق یا سارقانی كه اموال این مرد كره‌ای را سرقت كرده‌اند به‌دست آید و اموال سرقتی از شاكی كشف و تحویل وی شود.