ضرب‌شست «نصر من‌ا...»

نیروهای یمنی در یک عملیات ویژه بیش‌از 2000 نظامی ائتلاف سعودی را اسیر کردند

ضرب‌شست «نصر من‌ا...»



یک منبع نظامی یمنی از اسارت بیش از ۲۰۰۰ نظامی با تابعیت های مختلف در جریان عملیات نظامی بزرگی که در داخل اراضی عربستان در عمق ۵۰۰ کیلومتری در منطقه نجران انجام شد، خبر داد.
به گزارش مهر، یک منبع نظامی انصارا... یمن به اسپوتنیک اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات نظامی بزرگی داخل اراضی عربستان در عمق ۵۰۰ کیلومتری در منطقه نجران انجام دادند که بر اثر آن بیش از ۲۰۰۰ نفر از نظامیان با تابعیت مختلف از جمله عربستانی به اسارت درآمده اند.
این منبع که نامش را فاش نکرد، افزود: این عملیات قبل از طرح مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن انجام شده و به دلایل نظامی اعلام نشده است. عملیات  زمانی انجام شد که ائتلاف سعودی به دنبال عملیات زمینی با هدف اسارت شمار زیادی از نیروهای ما بود اما ما توانستیم  آنها را به محاصره درآورده و نظامیانش را به اسارت درآوریم و منطقه را پاکسازی کنیم و ادوات و تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای را به غنیمت بگیریم.
منبع مذکور تاکید کرد: عدم اعلام عملیات به دلایل نظامی به منظور حفظ جان اسیران بود زیرا دشمن هنگامی که از عملیات آگاه شد، دست به حملات هوایی زد.
در همین زمینه ، سخنگوی انصارا... یمن به تشریح جزئیاتی از عملیات «نصر من ا...» که در محور نجران علیه ارتش عربستان و مزدوران وابسته به آل سعود انجام شد، پرداخت.
محمد عبدالسلام سخنگوی انصارا... یمن درباره عملیات «نصر من‌ا...» گفت: عملیات «نصر من ا...» یکی از ثمرات پایداری ملت با قبایل وفادارش و گروههای اجتماعی آن است و بزرگترین عملیات نظامی از زمان شروع جنگ سعودی علیه یمن محسوب می شود.
وی افزود: دشمن به طرحهای نظامی چندی برای به دست آوردن دستاوردی در مناطق مرزی دل‌خوش کرده بود اما نتایج برعکس شد. شکست نظامی بی سابقه دشمن در برابر عملیات نظامی یمن گواهی بر این است که دشمن باید فورا دست به بازنگری در جنگ بزند.
عبدالسلام بیان کرد: دشمن در  مدت زمان کوتاهی شکست فاحشی خورد. سعودی ها تلاش بیهوده ای می کنند که در برابر شکست مذبوحانه در برابر رزمندگان یمنی سرپوش بگذارند.