مردم  توطئه بسیار خطرناکی  را  نابود کردند

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان از حرکت پرشکوه مردم در یک هفته گذشته تجلیل کردند

مردم توطئه بسیار خطرناکی را نابود کردند

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان، ضمن تبیین اساس تشکیل بسیج به عنوان یک نهاد تبدیل‌کننده تهدیدها به فرصت‌ها و تشریح گسترده فعالیت‌ها و خدمات شجره طیبه بسیج در عرصه‌های مختلف جنگ سخت و نرم، به حرکت پرشکوه ملت بزرگ ایران در یک هفته گذشته اشاره کردند و با تشکر عمیق از این حرکت قدرتمندانه تأکید کردند: ملت ایران با این حرکت، توطئه وسیع، بسیار خطرناک و برنامه‌ریزی‌شده دشمن را نابود کرد. به گزارش پایگاه اطلا‌ع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان ضمن تبریك هفته بسیج، به حركت عظیم و پرشكوه ملت ایران در یك هفته گذشته اشاره كردند و گفتند: من تكریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می‌كنم. ملت ایران با این حركت، یك‌بار دیگر حقیقتا اقتدار و عظمت خود را نشان داد. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، اتفاقات اخیر را یك توطئه عمیق، وسیع و بسیار خطرناك خواندند و افزودند: دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری كرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یك بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم‌كشی و شرارت انجام دهند و تصور كردند قضیه بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشكر خود را وارد میدان كردند اما ملت ایران با نمایش پرشكوه خود، حركت دشمن را نابود كرد. ایشان حركت ملت ایران در میدان را مهم‌تر و بالاتر از اقدامات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در مواجهه سخت دانستند و تاكید كردند: حركت عظیم ملت ایران كه از زنجان و تبریز آغاز و حتی به برخی روستاها هم رسید و تهران نقطه پایانی آن بود، یك تودهنی به استكبار و صهیونیسم جهانی بود و آنها را وادار به عقب‌نشینی كرد. رهبر انقلاب اسلامی با تاكید بر این‌كه دشمنان اصلی ملت ایران معنا و پیام این حركت عظیم مردمی را متوجه می‌شوند، افزودند: این یك هفته حقیقتا اوج شكوه و عظمت ملت ایران بود و خداوند متعال را شاكریم و از مردم عزیز هم سپاسگزاریم.

منطق اصلی بسیج، تبدیل تهدید به فرصت است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در ادامه سخنانشان به تبیین جایگاه و گستره اعضا، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بسیج پرداختند و گفتند: تشكیل بسیج مستضعفین یك ابتكار بی‌بدیل از جانب امام بزرگوار بود كه مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شكل گرفت و اكنون بسیج شاید بزرگ‌ترین شبكه مردمی فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا باشد.
ایشان خاطرنشان كردند: هنر امام(ره) این بود كه این پدیده بی‌نظیر را از دل كوچه پس‌كوچه‌های شهرها و از متن مردم شكل داد.
رهبر انقلاب اسلامی، تشكیل بسیج را مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت خواندند و گفتند: در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و بعد از ماجرای لانه جاسوسی و تحقیر آمریكا، آنها علاوه بر تهدید زبانی، اقدام به تهدید عملی و اعزام ناوهای خود به خلیج فارس كردند و جمهوری اسلامی نیز در آن زمان از امكانات نظامی و دفاعی مناسب برخوردار نبود اما امام(ره) كمتر از یك ماه بعد از ۱۳ آبان، در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ فرمان تشكیل بسیج را دادند و عملا آن تهدید را تبدیل به فرصت كردند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به این‌كه اقدام امام(ره) یك قدرت‌نمایی بزرگ در مقابل آمریكا بود، افزودند: اگر آن زمان در مقابل تهدید آمریكا جا زده می‌شد، معلوم نبود سرنوشت كشور چه می‌شد. بنابراین حقیقت و منطق اصلی بسیج، رفع تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت است.


چرا نظام اسلامی همواره با تهدید مواجه است؟
ایشان سپس به موضوع تهدیدهای فرارو و این‌كه چرا نظام اسلامی همواره با تهدیدها مواجه است، پرداختند و خاطرنشان كردند: نظام اسلامی برگرفته از مبانی و ارزش‌های اسلامی است و اسلام نیز پرچمدار صریح عدالت و آزادی است و از طرف دیگر، نظام سلطه اساسا مخالف آزادی و عدالت است، بنابراین نظام اسلامی به‌طور طبیعی در معرض تهدیدهای سلطه‌گران و جبهه استكبار قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با بیان نمونه‌هایی از ضدیت نظام سلطه با آزادی و عدالت در آمریكا و اروپا و دیگر كشورها، افزودند: نظام سلطه همواره با استقلال ملت‌ها مقابله كرده و آن را مورد توهین قرار داده است و در این زمینه هیچ ابایی از بیان نیت خود ندارد، همانطور كه آمریكایی‌ها صراحتا می‌گویند برای نفت سوریه وارد شرق فرات شده‌اند یا این‌كه بدون اجازه وارد پایگاه نظامی خود در عراق می‌شوند و هیچ اعتنایی به دولت و پایتخت این كشور نمی‌كنند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، اسلام را نقطه مقابل این تفكر سلطه‌گرانه دانستند و تاكید كردند: اسلام صراحتا و بدون رودربایستی از عدالت و آزادی دفاع، و با ظلم و بی‌عدالتی مقابله می‌كند، همان‌گونه كه نظام جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب و در اوج درگیری‌ها با آمریكا، با اقدام شوروی سابق در تجاوز به افغانستان مخالفت كرد.
ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان گفتند: تفكر اسلامی در هر قالبی كه بروز كند، نظام سلطه به صورت قهری با آن مقابله خواهد كرد، چه برسد به این‌كه تفكر اسلامی در قالب یك نظام و قدرت سیاسی مستقر با ملتی بزرگ و نیروهای مسلح و توانایی‌های علمی بروز كند كه در چنین شرایطی، تهدیدها و دشمنی‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.


سردار سلیمانی: بسیجیان ایران، پرچمدار آزادی قدس خواهند بود
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار سرلشكر پاسدار سلامی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به نگرانی نظام سلطه از تكثیر الگوی الهام‌بخش انقلاب اسلامی گفت: بسیج قلب نیروی نرم كشور است و مبنای حركت آن در گام دوم انقلاب برای غلبه بر تهدیدها، گسترش فعالیت‌های فكری، فرهنگی و جهادی در سطح جامعه است.
همچنین سردار سرتیپ پاسدار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج از جمله تقویت بنیه دفاعی، كمك به كاهش آسیبهای اجتماعی، گسترش گروه‌ها و خدمات جهادی و مقابله با جنگ اقتصادی گفت: تشكیل بسیج مستضعفان در برخی كشورهای دیگر، نویدبخش ظهور بسیج امت واحده در قالب تمدن نوین اسلامی است و بسیجیان ایران، پرچمدار آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی خواهند بود.



بسیج بیش از دیگر گروه‌ها در معرض دشمنی است
رهبر انقلاب اسلامی در بیان ویژگی‌های جوانی كه می‌تواند پیشران حركت كشور به سوی تمدن نوین اسلامی باشد، افزودند: چنین جوانی، با انگیزه، با ایمان، با خرد، اهل كار و ابتكار، متوكل به خدا، دارای اعتماد به‌نفس و قدردان توان خویش است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تاكید بر این‌كه بسیج در واقع، مجموعه‌ای با چنین ویژگی‌هایی است، خاطرنشان كردند: مجموعه‌ای گسترده و با عظمت همچون بسیج در ایران یا نمونه‌های دیگر آن در برخی كشورها، بیش از مجموعه‌های دیگر در معرض دشمنی نظام سلطه است همان‌گونه كه با حشدالشعبی در عراق و حزب‌ا... در لبنان مخالفت و مقابله می‌شود.
ایشان نظام سلطه را دشمن همه ملت ایران دانستند و در عین حال گفتند: اما این دشمنی تأثیر ندارد و پیروزی ملت ایران و بسیج و جریان انقلابی تضمین شده است زیرا خداوند متعال می‌فرماید اگر ملتی در مسیر جهت‌گیری‌ها و اهداف الهی حركت و با این حركت خداوند را یاری كند، خداوند هم آنها را نصرت خواهد كرد و با یاری خداوند هیچ جریان معارضی توانایی غلبه نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را برخوردار از دو جلوه «مجاهدت در عرصه دفاع سخت» و «دفاع در جنگ نرم» دانستند و افزودند: در عرصه دفاع سخت، معجزه بسیج در دوران دفاع مقدس خود را نشان داد و پس از آن نیز در هر حادثه‌ای، بسیج در میدان حضور داشت.
ایشان با اشاره به حضور مؤثر بسیج در عرصه دفاع و جنگ نرم از جمله عرصه‌های «علم»، «فرهنگ و تبلیغات دینی» و «سازندگی و خدمت‌رسانی» افزودند: در عرصه پهناور بسیج، نام‌آوران و الگوهای درخشانی از جمله حسین فهمیده، بهنام محمدی، محسن حججی و ابراهیم‌هادی تا همت، باكری، خرازی، كاظمی، زین‌الدین، صیاد و بابایی و همچنین شهدای هسته‌ای و شهیدانی مانند چمران، آوینی و كاظمی‌آشتیانی حضور دارند كه باید با زنده كردن و بازآفرینی این الگوها، آنان را به جوانان معرفی كرد.


توصیه‌های مهم رهبری به بسیجیان
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به گذشت ۴۰ سال از تشكیل بسیج و ایجاد فرصتی مناسب برای استفاده از تجربه‌های اندوخته شده، چند توصیه خطاب به بسیجیان بیان كردند: ۱ ـ بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده‌به‌كار باشد و در همه محله‌های كشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاكتیك آماده داشته باشد. ۲ ـ در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی كنید در همه محله‌ها حضور داشته باشید. ۳ ـ در جنگ نرم عكس‌العملی رفتار نكنید البته باید پاسخ دشمن را داد اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یك قدم از دشمن جلو باشید و كنشی عمل كنید. ۴ ـ ارتباطات خود را با مساجد تقویت كنید، چرا كه بسیج متولد مساجد است. ۵ ـ با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاه‌ها و خارج از آن، هم‌افزایی و همكاری كنید. ۶ ـ بسیج در عین گستردگی چابك باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود.
رهبر انقلاب اسلامی در هفتمین توصیه خود یعنی «اطلاع دادن خدمات بسیج به مردم» به بیان چند آمار افتخارآمیز از خدمات این نهاد مردمی پرداختند و گفتند: ۱۱ هزار هسته گروه‌های جهادی در سراسر كشور عهده‌دار ۴۰ هزار پروژه خدمت‌ هستند كه نیمی از آنها را نیز تحویل داده‌اند، بسیج دانشجویی نهضت مساله‌محوری و نقش‌آفرینی تخصصی را كه بارها بر آن تاكید كرده بودیم با 4500 دانشجو آغاز كرده است، ۱۲ هزار صندوق قرض‌الحسنه در محلات به همت بسیج تشكیل شده است، بسیج عشایر و بسیج زنان در جشنواره مالك اشتر حائز مقام برتر شده‌اند، بسیج اساتید در ۴۰ سالگی انقلاب و در اقدامی بهنگام با انتشار نامه‌ای مستدل و مفصل به امضای ۹۰۰ استاد بسیجی به نوشته عده‌ای از افراد ناامید و فروپاشیده پاسخ داد، بسیج وزارتخانه‌ها با تشكیل میزهای خدمت در نمازهای جمعه به مردم نزدیك شده‌اند و بسیج كشاورزی با ۳۰ هزار مهندس، تولید پنج محصول از اقلام اساسی از جمله گندم، جو و ذرت را عهده‌دار شده‌اند.
ایشان با تاكید بر ضرورت اطلاع‌رسانی هنرمندانه از خدمات بسیج افزودند: با بیان این واقعیت‌ها، معلوم خواهد شد كه بسیج همچنان‌كه در دفاع از امنیت مردم و مقابله با اشرار و تخریبگران و آتش‌زنندگان اموال عمومی و خصوصی و خانه‌های مردم در میدان حضور دارد، در میدان خدمت نیز افتخارآفرین است.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان تاكید كردند: بسیج به همان دلیل كه برای مردم و كشور بسیار مهم است، به‌شدت در معرض توطئه و نفوذ دشمن قرار دارد تا این حركت عظیم را از درون دچار مشكل كنند، البته بی‌شك بسیج در این مبارزه و مقابله به حول و قوه الهی پیروز خواهد شد.


مقاومت نیازمند بنیه معنوی است
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نظام سلطه و آمریكا در 40 سال گذشته هر آنچه توانایی آن را داشتند، برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی انجام داده‌اند، اما این شجره طیبه روزبه‌روز مقتدرتر و مستحكم‌تر شده و آن را به رخ دشمن كشیده است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تاكید كردند: واژه «مقاومت» با چنین مبنا و منطقی معنا پیدا می‌كند و این واژه در دوران معاصر در جبهه مقاومت بروز پیدا كرده و این حركت عظیم اسلامی با منطق مقاومت توانسته است گریبان نظام سلطه را محكم بگیرد.
ایشان واژه «مقاومت» در عبارت «نیروی مقاومت بسیج مستضعفین» را برگرفته از چنین تفكری دانستند و گفتند: مستضعفان بر خلاف آنچه كه امروز به اشتباه به افراد آسیب‌پذیر و فرودست می‌گویند، به معنای انسان‌هایی است كه پیشوایان بالقوه عالَم بشریت و خلیفه‌ا... در زمین هستند، بنابراین مقاومت نیازمند بنیه معنوی است و این بنیه معنوی در ماهیت حركت به‌ویژه حركت رو به جلوی جوانان تأثیرگذار خواهد بود.