رئیس‌جمهور:  از تاریخ سهمیه‌بندی  خبر نداشتم

رئیس‌جمهور: از تاریخ سهمیه‌بندی خبر نداشتم


حسن روحانی رئیس‌جمهور در جریان سفر یک‌روزه خود به استان آذربایجان شرقی  با یادآوری  تصمیم دولت برای تغییر قیمت حامل‌های انرژی، اظهار داشت:‌سال 94  آخرین باری بود که قیمت بنزین را تغییر دادیم. 95 مصمم بودم برای تغییر و وقتی در دولت مطرح کردم مخالفت شد و وقتی همه دولت مخالفت کردند ما عقب‌نشینی کردیم. سال 96 گفتیم طرح اصلاح قیمت بنزین را به مجلس ببریم و آنها هم نظر بدهند خب به مجلس دادیم. در مجلس روی قیمت بنزین توافق شد اما رئیس مجلس و کمیسیون تلفیق پیش من آمدند و گفتند یک سال دیگر این را عقب بیندازیم و در سال 97 اجرا کنیم. در 97 خواستیم اصلاح کنیم تحریم شدید را داشتیم، خب مجدد نشستیم بحث کردیم، شد پارسال همین موقع، در دولت گفته شد تا 22 بهمن صبر کنیم. چون خدمت آقا قول داده بودم که سال 97 اجرایی می‌کنیم رفتم پیش آقا،‌ ایشان فرمودند چرا پس اصلاح نمی‌کنید؟ گفتم دولت می‌گوید بعد 22 بهمن. ایشان هم گفتند ایرادی ندارد بعد 22 بهمن. بعد 22 بهمن هم گفته شد الان که شب عید است خب گذاشتیم برای بعد از عید.
به گزارش تسنیم، وی افزود: در اردیبهشت تصمیم گرفتیم که اجرایی شود اما یک خبرگزاری روز سه‌شنبه اعلام کرد و گفت بنزین پنج‌شنبه قیمتش تغییر می‌کند. من کرمانشاه بودم، وزیر نفت به من گفت اصلا پمپ بنزین‌ها راه نیست. یک راه‌بندان عظیم نشان دادند که کیلومترها صف بسته بود. تانکر راه نداشت بنزین برساند، به من گفتند اگر این را لغو نکنید امشب فاجعه می‌شود. من از همان کرمانشاه گفتم لغو کنید.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که در این بین برخی‌ها گفتند چهارشنبه اعلام  می‌کردید چرا شب جمعه اعلام کردید؟ اظهار داشت: شما ببینید اگر ما اعلام می‌کردیم همان داستان اردیبهشت تکرار و صف‌ها تشکیل می‌شد و از سوی دیگر کیسه پلاستیک می‌بستند و پر می‌کردند و صندوق عقب می‌گذاشتند، خب این کار خطرناک بود و در آن صورت به ما همین‌ها می‌گفتند این چه تدبیری است؟ و این چه دولتی است؟ برای چه اعلام کردید؟
روحانی ادامه داد: موضوع بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. این را من به وزیر کشور گفتم این مصوبه و تصمیم ما است. گفتم اجرایش با شما و صداوسیما، بروید و به من هم نگویید و هر وقت شما مناسب دیدید بروید و اجر اکنید. شبی که اجرا شد من هم نمی‌دانستم که این هفته است یا آن هفته. گفته بودم که هر شبی مناسب بود اجرایش کنید. روحانی گفت: من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت تغییر کرده، چون به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم البته قیمت در جلسه سران سه قوه مصوب شده بود.