شلیك به قلب سهمیه المپیك

گفت‌وگو با میلاد وزیری، نماینده تیروكمان ایران در ژاپن

شلیك به قلب سهمیه المپیك

میلاد وزیری و كسب سهمیه المپیك برای تیر و كمان. جالب اینجا بود كه در دیدار رده‌بندی مسابقات كسب سهمیه المپیك دو ایرانی یعنی میلاد وزیری و امین پیرعلی به مصاف هم رفتند كه در نهایت وزیری با نتیجه 6 بر صفر از سد پیری گذشت تا سهمیه المپیك را كسب كند. وزیری حالا هدف‌های دیگری را هم نشانه گرفته است؛ یعنی كسب مدال در المپیك. كاری سخت اما شدنی. پس از كسب سهمیه المپیك با میلاد ارتباط برقرار كردیم تا او درباره سهمیه‌ای كه كسب كرده حرف بزند.
با حضور دو ایرانی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های كسب سهمیه المپیك، این سهمیه قطعی شده بود. الان چطوری می‌شود؟
نكته مهمی كه باید بگویم این است كه ما گام اول را محكم برداشتیم كه همان كسب سهمیه بود. خدا را شكر می‌كنم كه توانستم این سهمیه را كسب كنم. سختی‌های زیادی كشیدم و تلاش زیادی كردم. دوری از خانواده مهم‌ترین چیزی بود كه من را اذیت می‌كرد. من همین‌جا از همسرم و دخترم كه پا به پای من این سختی‌ها را تحمل كردند، تشكر می‌كنم. واقعا بدون حمایت‌های آنها چنین چیزی ممكن نبود.
سطح مسابقات چطور بود؟
واقعا بالا. كشورها خیلی پیشرفت كرده‌اند و مثلا من اصلا انتظارش را نداشتم كه ویتنامی‌ها سهمیه كسب كنند. دیگر فاصله‌ها خیلی نزدیك شده است و كسب سهمیه و مدال واقعا كار آسانی نیست.
الان این سهمیه در رشته «ریكرو» به دست آمده، درست است؟
بله، در رشته ریكرو. هیجان‌زده هستم و دوست دارم تشكر ویژه‌ای هم از فدراسیون تیر و كمان داشته باشم كه همه جوره مرا حمایت كرد. پشتم بود و اجازه نداد تا خیلی از سختی‌ها را احساس كنم.
مجید میر رحیمی به عنوان سرمربی تیم ملی تا چه اندازه در این موفقیت نقش داست؟
آقا مجید كه برادر من است نه سرمربی. واقعا این حس بین ما وجود دارد.
زمان زیادی تا المپیك باقی نمانده است؛ تقریبا 9 ماه. می‌شود در المپیك هم همه این تیرها به هدف بخورد و مدالی در رشته تیروكمان به دست بیاید؟
ببینید هیچ چیز دور نیست. ما همه تمرینات خودمان را انجام داده‌ایم كه سهمیه گرفتیم. از حالا هم پرقدرت ادامه خواهیم داد. تا اینجای كار حمایت‌های لازم انجام شده است و امیدوارم این حمایت‌ها از جانب فدراسیون، وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك ادامه داشته باشد. همانطور كه گفتم ما قدم اول را بلند برداشتیم و توانایی این را داریم كه در المپیك هم به مدال برسیم. حتما خبر دارید كه مسابقات تایلند تمام شد و خیلی از كشورها در رقابت‌های دیگری در كشور فیلیپین شركت خواهند كرد. خب این برای آنها مثل اردوهای تداركاتی می‌ماند. امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای ما در
ژاپن بیفتد.