پیامدهای روانی  یک «ضربه مغزی»

تداوم هشدارهای امنیتی در پایگاه‌های آمریکا در منطقه پس از ترور شهید سلیمانی بحران‌های روحی و روانی برای سربازان این کشور ایجاد کرده‌است

پیامدهای روانی یک «ضربه مغزی»

درست ساعتی پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط پنتاگون و کاخ سفید، سطح هشدارهای امنیتی در تمامی پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا و حتی دیگر نقاط جهان افزایش یافت و به بالاترین مرحله ممکن رسید.هم اکنون، با گذشت بیش از 40 روز از شهادت سردار سلیمانی، سطح هشدارهای امنیتی علیه نظامیان آمریکایی کماکان بالا بوده و این نیروها در وضعیت آماده باش کامل به سر می برند.

التهاب بی سابقه نیروهای آمریکایی
 در  ناو «نورماندی»
روزنامه واشنگتن پست در یکی از تازه ترین گزارش های خود ،به  بررسی وضعیت آشفته ملوانان و نظامیان آمریکای ساکن در ناو
«یو‌اس‌اس نورماندی» پرداخته است‌: «کریستوفر استون فرمانده ناو نورماندی، به نیروهای آمریکایی اعلام آماده باش داده و تاکید کرده است که آنها باید برای هرگونه پاسخی از سوی ایران آماده باشند.دیوید ریمرس ، مسؤول تسلیحات انباشته شده در ناو نورماندی،از شوکی سخن می گوید که نیروهای آمریکایی با آن مواجه شده اند ریمرس تاکید می کند که هیچ گاه در طول حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، شاهد چنین سطحی از هشدارهای امنیتی نبوده است .»
وحشت نیروهای آمریکایی
 درخاک  اروپا
پلیس جنایی فدرال (BKA)  و مقامات امنیتی ارشد آلمانی، متعاقب شهادت سردار سلیمانی، سطح هشدارهای امنیتی در کشورشان را به بالاترین مرحله ممکن رسانده و نیروهای ویژه پلیس در  16 ایالت آلمان مستقر شدند. وزارت کشور آلمان، پس از چند روز سکوت تایید کرد برلین  سطح هشدارهای امنیتی را در این کشور و همچنین در کشورهایی که نیروهای این کشور( در کنار نیروهای آمریکایی و صهیونیستی حضور دارند) افزایش داده است. مقامات آلمانی تاکید کرده اند که متعاقب ترور سردار سلیمانی، نیروها و افراد مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی، می توانند در خاک آلمان و اروپای غربی مورد حمله قرار گیرند.
سطح هشدارهای امنیتی
علیه پلیس کالیفرنیا و نیویورک
نشریه نیوزویک در یکی از گزارش‌های اختصاصی خود از سطح هشدارهای امنیتی حاکم میان نظامیان آمریکایی پس از شهادت سردار سلیمانی، اعلام کرد که افزایش سطح هشدارهای امنیتی تنها متوجه نیروهای آمریکایی حاضر در غرب آسیا و دیگر نقاط خارج از این کشور نیست. نیوزویک در این خصوص می نویسد :
«مقامات اجرایی و امنیتی در ایالات متحده از پاسخ دهی ایران نسبت به حمله اخیر در بغداد هراسان هستند. آنها نگرانند که واکنش ایران، معطوف به داخل آمریکا و ایالاتی مانند نیویورک و کالیفرنیا شود.» بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک  نیز در این خصوص به شبکه MSNBC می گوید :
«باید واقعیت را بپذیریم! ما در حال منازعه ای جدید با ایران هستیم. پلیس نیویورک نسبت به حفظ امنیت این شهر متعهد است! البته من لزوما انتظار ندارم که در مرحله اول، پاسخ ایران علیه اقدام اخیر آمریکا( عملیات تروریستی در بغداد) متوجه نیویورک و داخل آمریکا شود؛ اما ما احمق خواهیم بود اگر تصور کنیم در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار ، دامنه این جنگ به داخل کشورما کشیده نشود.»
دارند می آیند! دارند می آیند!
شبکه بی بی سی در 24 ژانویه امسال و درست سه هفته پس از شهادت سردار سلیمانی، در گزارشی نسبتا تفصیلی به بررسی وضعیت امنیتی نیروهای آمریکایی مستقر در عراق پرداخت.
بی بی سی، گزارش خود را این گونه آغاز کرده است :
«دارند می آیند! دارند می آیند! این صدای بلندگویی است که خبر شلیک راکت به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را مخابره می کنند.»
بی بی سی در قسمتی دیگر از این گزارش به نقل از یک ژنرال آمریکایی می نویسد: «پایگاه نیروهای آمریکایی در منطقه سبز بغداد، هم اکنون نسبت به هر زمان دیگری خالی تر است! بسیاری از نیروهای آمریکایی به کویت انتقال پیدا کرده اند تا با کاهش سطح تهدیدات امنیتی بتوانند به عراق بازگردند.» دو نظامی ارشد  آمریکایی دیگر در عراق که اسم خود را در گفت و گو با بی بی سی فاش نکرده اند، نتوانسته اند عصبانیت خود را از وضعیتی که پس از حمله به فرودگاه بغداد انجام شده کتمان کنند: « ما ، فردای ماجرا( ترور شهید سلیمانی) و پس از مشاهده تلفن های همراهمان متوجه ماجرا شدیم. اگر عملیاتی باشد که نیازی به دانستن آن نیست ، به شما گفته
 نمی شود و مهم نیست که شما ( نیروهای آمریکایی) باید با پیامدهای آن مواجه شوید !»
سطح هشداری که کاهش نمی یابد
از زمان موشکباران پایگاه عین الاسد تا کنون، هیچ گونه اخبار رسمی  و حتی غیر رسمی درخصوص کاهش دوباره سطح هشدارهای امنیتی علیه نیروهای آمریکایی در غرب آسیا و دیگر کشورهای دنیا مخابره نشده است.حتی برخی تحلیلگران مسائل امنیتی در داخل آمریکا معتقدند که این کشور، در وضعیت نارنجی
 ( سطح بالای خطر) قرار دارد و از وضعیت زرد
 ( سطح احتیاط) عبور کرده است.
نشریه آتلانتیک در گزارشی پس از شهادت سردار سلیمانی اذعان کرده است : «باید بپذیریم که هم اکنون یک تهدید قوی علیه امنیت داخلی آمریکا وجود دارد: حمله سایبری علیه بخشی از زیرساخت های مهم ما. خاموش کردن یک سیستم کنترل هوایی یا سیستم برقی یا انرژی می تواند ایالات متحده را بدون این که حتی یک  تیراندازی ساده رخ دهد،  به بن بست برساند. حتی حضور گسترده پلیس در خیابان های کشورمان نیز نمی تواند این تهدید را دفع کند! مقامات امنیتی آمریکا نیز نسبت به این موضوع اذعان کرده و هشدارهایی را به شرکت های خصوصی در آمریکا ( در خصوص احتمال وقوع حملات سایبری) داده اند.