توافق امارات با رژیم صهیونیستی   یک خیانت بود

دبیركل حزب‌ا... لبنان در سخنان خود هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد

توافق امارات با رژیم صهیونیستی یک خیانت بود

سید حسن نصرا...، دبیركل حزب‌ا... لبنان همچون هر سال، همزمان با ظهر عاشورا در سخنانی با ملاك قرار دادن حوادث كربلا، به تشریح مسائل امروز جهان اسلام و مواضع محور مقاومت در ارتباط با این مسائل پرداخت. با توجه به عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی كه از مدتی قبل كلید خورده است، دبیر كل حزب‌ا... بخشی از سخنان خود را به این موضوع اختصاص داد و اقدام امارات در توافق با رژیم صهیونیستی را خدمت مجانی به ترامپ و نتانیاهو در بدترین روزگار سیاسی آنها خواند. وی همچنین در این سخنرانی به بررسی آخرین وضعیت تحولات اخیر لبنان و تشكیل كابینه جدید پرداخت. موضوع یمن و جنایات آمریكا و عربستان سعودی در منطقه از دیگر بخش‌های سخنرانی سید حسن نصرا... در روز عاشورا بود. وی در این سخنرانی كه از شبكه تلویزیونی المنار پخش شد، تاكید كرد: گزینه مکتب کربلا روشن، قاطعانه و قوی است و پیام روز عاشورا این است كه نباید زیر بار ذلت برویم و ما هرگز از گزینه مقاومت و دشمنی با رژیم صهیونیستی دست بر نخواهیم داشت.

ابراز امیدواری برای تشكیل دولت جدید لبنان
سید حسن نصرا... در بخشی از سخنان خود نسبت به خلأ سیاسی در لبنان هشدار داد و ابراز امیدواری كرد فراكسیون‌های پارلمانی امروز بتوانند در پارلمان لبنان، نامزد قابل قبولی را برای تصدی نخست وزیری به منظور تشكیل دولت جدید، حمایت از اصلاحات در لبنان تا بیشترین حد امكان معرفی كنند.
دبیركل حزب‌ا... با بیان این‌كه ممكن است شخصی از خارج یا داخل، مجموعه‌ای از خواسته‌ها را تحمیل كند و سپس بگوید این مطالبات مردم لبنان است، خاطرنشان كرد: «همه توافق داریم كه هر دولت یا نهادی در نظام سیاسی ما باید به خواسته‌های مردم لبنان پاسخ دهد».
وی با طرح این سوال كه چگونه باید مطالبات ملت لبنان را مشخص كنیم، تصریح كرد: آیا ما هم باید روش تظاهرات را اتخاذ كنیم؟ اگر چند صد یا چند هزار نفر به خیابان‌ها بریزند و مطالبات خود را مطرح كنند، آیا این مطالبات همه مردم است؟ سید حسن نصرا... هشدار داد: هیچ‌كس در لبنان حتی یك مرجع دینی یا رهبر سیاسی نمی‌تواند بگوید كه این خواسته یا اراده مردم لبنان است.
دبیركل حزب‌ا... تاكید كرد: ما از نظر تعداد، بزرگ‌ترین حزب سیاسی در لبنان هستیم و بزرگ‌ترین هوادار را برای یك حزب داریم. اما ادعا نمی‌كنیم اراده كامل مردم لبنان را ابراز می‌كنیم، بلكه فقط اراده كسانی كه نماینده آنها هستیم را ابراز می‌كنیم.
وی با بیان این‌كه چه كسی گفته ملت لبنان دولت مستقل، بی‌طرف، تكنوكرات یا سیاسی می‌خواهد، گفت: برای دستیابی به یك توافق سیاسی جدید مشروط بر این‌كه بحث و گفت‌وگوها در محیطی آرام و بر مبنای اراده ملی و رضایت گروه‌های مختلف لبنانی باشد، آماده هستیم.


ابزار آمریكایی تحمیل جنگ بر یمن
وی با اشاره به این‌كه عربستان سعودی و امارات كه جنگی را بر ملت یمن تحمیل كرده‌اند، ابزار آمریكایی‌ها هستند و تمایلات و تصمیم‌های آنها را اجرا می‌كنند، خاطرنشان كرد: امروز نماد واضح و آشكار باطل، آمریكاست كه درصدد غارت ملت‌ها و به یغما بردن اموال آنهاست و ما امروز در عاشورای حسینی می‌گوییم كه نمی‌توانیم در كنار حق برای رویارویی با آمریكای باطل نایستیم. دبیركل حزب‌ا... درباره اقدامات جدید برای احیای دوباره داعش در عراق، سوریه و شرق فرات هشدار داد و گفت: ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها در حال نبرد با این گروه‌های تروریستی هستند كه اگر به تدمر برسند، لبنان هدفی خواهد بود كه در انتظار آن هستند و ما باید مراقب باشیم.



موسی صدر؛  امام مقاومت
وی در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی اشاره و ایشان را امام مقاومت توصیف كرد و گفت كه روابط حزب‌ا... و جنبش امل بسیار عمیق است. سید حسن نصرا... با بیان این‌كه امام موسی صدر مسیر روشنی در مبارزه با دشمن صهیونیستی ترسیم كرد، افزود حزب‌ا... در كنار شیعیان لبنان از جمله جنبش امل قرار دارد.



پیروزی برای مقاومت است
سید حسن نصرا... با اشاره به اقدامات خصمانه آمریكا علیه ایران تصریح كرد: یكی از بزرگ‌ترین مظاهر تجاوز، حرص و طمع و مداخله آمریكا در منطقه ما، تهاجم و تعرض مداوم آن علیه جمهوری اسلامی ایران است كه در این رفتار باطل خود از جنگ‌های تحمیلی، تحریم‌ها، محاصره‌ها و همدستی و توطئه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بهره برده است. وی تاكید كرد: اطمینان داریم همان‌طور كه در گذشته لبنان، سوریه، فلسطین و عراق پیروز شدند و ایران هم در همه عرصه‌ها پیروز شد، باز هم پیروزی برای ما است و تنها مساله زمان است.



اتاق سیاه مدیریت اخبار علیه مقاومت
وی با بیان این‌كه «اتاقی سیاه» اخبار علیه مقاومت را مدیریت می‌كند، خاطرنشان كرد: كسانی كه به مقاومت ناسزا می‌گویند و عمر بیشتر آنها از ۲۰ سال بیشتر نیست، در كنار ما زندگی می‌كنند اما احدی آنها را اذیت نمی‌كند و به نیروهای مقاومت و حامیان آن تاكید كرده‌ایم كه به احدی از مخالفان متعرض نشوند.
سید حسن نصرا... با اشاره به این‌كه دشمنان ما در عرصه‌های نظامی، سیاسی و امنیتی شكست خورده و ما رویارویی با آنها را ادامه می‌دهیم، گفت: از جمله راه‌های مقابله با حمله‌ها علیه مقاومت، حفظ صداقت با مردم و تمسك به ملت مقاومت است.
دبیركل حزب‌ا... در ادامه خواستار بررسی دقیق خبرهای منتشره علیه مقاومت شد و با بیان این‌كه در آینده ممكن است خبرهای جعلی و دروغ بیشتر هم شود، افزود: هدف شایعات و جنگ روانی تحمیل فشار روانی بر نیروها و حامیان مقاومت است.
سید حسن نصرا... ضمن درخواست از ارتش لبنان برای اعلام نتایج تحقیقات فنی درخصوص انفجار بندر بیروت با هدف پایان دادن به دروغ گفتن‌ها و افترا زدن‌ها، عنوان كرد: لازم است تا پیگیری قضایی انفجار بیروت به طور قاطع صورت گرفته و مقامات قضایی لبنان نیز بدون هرگونه اغماضی این موضوع را پیگیری كنند.



خدمت رایگان امارات به نتانیاهو و ترامپ
سید حسن نصرا... با بیان این‌كه حزب‌ا... و مقاومت اسلامی در لبنان هرگز رژیم صهیونیستی اشغالگر را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگونه به رسمیت شناختن این رژیم باطل را رد می‌كند، گفت: وقتی مدعیان، ظالمان، غارتگران جهان، مهاجمان و اشغالگران شما را در بین دو گزینه پذیرش راه‌حل‌های ذلیلانه، تحقیرآمیز و تحمل جنگی تحمیل قرار می‌دهند، در این صورت انتخاب ما، مدرسه كربلا و شعار هیهات منا الذله خواهد بود. وی تصریح كرد: وقتی باطل حاكم و حق ضایع و غریب می‌شود، همه ملت‌های شریف و مؤمن باید ضمن اعتراض تا سرحد شهادت ایستادگی كنند.
دبیركل حزب‌ا... با محكوم كردن هرگونه اقدام برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی هر طرف از جمله مواضع برخی مقامات اماراتی كه نتانیاهو حتی آبروی آنها را حفظ نكرد، گفت: هرگونه توافق با این رژیم خیانت است.
وی افزود: دشمن صهیونیستی به اماراتی‌ها حتی روز اعلام توافق برای عادی‌سازی روابط دروغ گفت و امارات به ترامپ و نتانیاهو در بدترین روزگار سیاسی آنها رایگان خدمت كرد. دبیركل حزب‌ا... افزود: اكنون و بدون تردید یك حق وجود دارد و آن حق ملت فلسطین است كه سرزمین خود را از دریای مدیترانه تا رود اردن به طور كامل در اختیار بگیرد. حق ملت سوریه نیز این است كه جولان اشغالی را پس بگیرد و حق مردم لبنان است كه بقیه سرزمین‌های اشغالی خود را پس بگیرد.
سیدحسن نصرا... با بیان این‌كه امروز در مقابل تحمیل باطل كسانی وجود دارند كه كنار حق ایستاده و برای مقابله با اشغال به مقاومت تمسك جسته‌اند، تاكید كرد: ما در كنار همه كسانی كه با رژیم غاصب سرزمین‌های فلسطین، سوریه و لبنان مقابله می‌كنند، خواهیم ماند؛ زیرا مردم منطقه ما می‌خواهند با عزت و آزادی زندگی كنند و در مقابل سلطه و زورگویی‌های آمریكا بایستند.



عجله‌ای برای پاسخ به تحركات اسرائیل نداریم
دبیر كل حزب‌ا... با بیان این‌كه چند هفته پیش در حملات صهیونیست‌ها به حوالی فرودگاه دمشق، شهدایی داشتیم كه علی كامل محسن از جمله آنها بود، تاكید كرد: هدف ما در پاسخ، ایجاد و تثبیت تعادل، بازدارندگی و حمایت از لبنان است. وی با اشاره به این‌كه اسرائیلی‌ها تنها با صدور یك بیانیه مقاومت، از دریا تا بالای كوه‌ها در آماده‌باش قرار گرفتند، خاطرنشان كرد: اگر می‌خواستیم برای تبلیغات رسانه‌ای پاسخ دهیم، همان روز اول این كار را می‌كردیم. سید حسن نصرا... تصریح كرد: معادله‌ای كه اسرائیلی‌ها باید به‌خوبی درك كنند، این است كه وقتی شما یك برادر ما را می‌كشید، ما یك سرباز شما را می‌كشیم و مقاومت در انجام موفق این مأموریت جدی است. دبیركل حزب‌ا... یادآور شد: اسرائیلی‌ها در چند روز گذشته با اقدام خود در میس الجبل و به آتش كشیدن منطقه درصدد بودند ما به آتش بازی آنها پاسخ دهیم و خون شهید خود را هدر دهیم اما بدانند تصمیم ما برای پاسخ یك تصمیم قاطع و حتمی است و صادقانه بگویم عجله‌ای نداریم و شما هم نمی‌توانید مانع ما شوید.  وی تصریح كرد: مقامات اسرائیلی باید بدانند مقاومت لبنان از تهدیدهای آنان نمی‌ترسد.