پایکوبی ناتمام بن زاید و نتانیاهو

همزمان با ورود هواپیمای صهیونیستی به خاک امارات رستوران آمریکایی KFC در ابوظبی منفجر شد

پایکوبی ناتمام بن زاید و نتانیاهو

اگرچه بن زاید تصور می‌کرد دیروز با ورود نخستین هواپیمای رژیم‌صهیونیستی به ابوظبی، روزی تاریخی و باشکوه برای وی و همراهانش رقم خواهد خورد، اما انفجار رستوران آمریکایی کی‌اف‌سی در ابوظبی، رویاهای وی را نقش بر آب کرد. اکنون افرادی مانند بن زاید، بن سلمان و حامیان آنها در واشنگتن و تل‌آویو بیش از پیش در خصوص عواقب و تبعات نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین و جنگ‌افروزی در منطقه آگاه شده‌اند.
ماجرا از جایی آغاز شد که دیروز، دوشنبه یک هواپیمای متعلق به شرکت العال رژیم‌صهیونیستی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) از فرودگاه بن گوریون در نزدیکی شهر تل‌آویو، مرکز این رژیم به پرواز درآمد تا نخستین پرواز تجاری مستقیم میان سرزمین‌های اشغالی و امارات را آغاز کرده باشد. این هواپیما، اجازه رسمی عربستان سعودی را برای عبور از آسمان این کشور دریافت کرد. بالای پنجره‌های کابین خلبان آن واژه نامانوس «صلح» به سه زبان عربی، انگلیسی و عبری نوشته شده بود؛ واژه‌ای که اساسا قرابت و نسبتی با سه ضلع معادله اخیر یعنی آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و امارات متحده عربی ندارد. برای کسانی که تحولات منطقه را رصد می‌کنند، محرز است که واشنگتن، تل‌آویو و متحدان سعودی و اماراتی آنها چه نقش مستقیم و پررنگی در کشتار و آوارگی ده‌ها میلیون انسان بیگناه در منطقه داشته‌اند.
هواپیمای مذکور حامل هیات‌های رسمی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به امارات برای انجام یک سفر رسمی دو روزه و گفت‌وگو با مقامات این کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت و گردشگری در راستای نهایی کردن توافق عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو بود. در حالی که ریاست هیات بلندپایه آمریکایی بر عهده جرد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید است، مئیر بن شبات، مشاور و رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی نیز ریاست هیات اعزامی این رژیم به امارات را بر عهده دارد.
 بهانه سعودی‌ها برای موافقت با پرواز هواپیمای صهیونیستی
مقامات سعودی که مدعی هستند ارتباطی با رژیم‌صهیونیستی ندارند، با عبور هواپیمای شرکت العال از آسمان این کشور در یک پرواز سه ساعته میان سرزمین‌های اشغالی و امارات موافقت کردند و بهانه آنها برای این کار نیز این بوده که میان سرنشینان هواپیما، شخصیت‌های بلندپایه آمریکایی وجود دارند. به عبارت بهتر، سعودی‌ها برای تامین خواسته صهیونیست‌ها، دو مولفه رایج و اساسی در خصوص پروازهای خارجی، یعنی مبدا پرواز و شرکت هواپیمایی را نادیده انگاشته و روی مسافران پرواز تکیه کردند. قبلا مقامات کاخ‌سفید اعلام کرده بودند هیات‌هایی از آمریکا، امارات و رژیم‌صهیونیستی برای امضای توافق‌نامه‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله برقراری پروازهای مستقیم و احداث سفارتخانه‌های متقابل با یکدیگر دیدار خواهند کرد، در حالی که انتظار می‌رود توافق نهایی برای عادی‌سازی روابط در کاخ‌سفید به امضا برسد. ترامپ و نتانیاهو قصد دارند با این اقدام، از میزان نارضایتی‌های عمومی و داخلی از خود کاسته و احتمال پیروزی خود در انتخابات سراسری (در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی) را افزایش دهند.
 محکومیت دوباره امارات توسط تشکیلات خودگردان محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد باید مواضع مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی را تقویت کرد.
اشتیه در نشست تشکیلات خودگردان اظهار کرد: بسیار برای ما دردناک است که می‌بینیم یک هواپیمای اسرائیلی در امارات فرود می‌آید. این اقدام امارات نقض فاحش و واضح موضع عربی در قبال درگیری عربی-اسرائیلی است. به همین دلیل، مواضع عربی مخالف عادی‌سازی مجانی روابط با اسرائیل را احیا می‌کنیم.
روزنامه الشرق قطر نیز در سرمقاله خود طی مطلبی با عنوان چهره سیاه امارات در داخل و خارج کشور  نوشت خیانت مداوم به ملت فلسطین و روابط مشکوک ابوظبی با تل‌آویو که به‌تازگی و در قالب توافق دوجانبه علنی شد چهره شیطانی امارات در منطقه را بر ملا کرد.
این روزنامه تاکید کرده است امارات متحده عربی همیشه داستان‌های خیالی را در مورد خود چه در سطح داخلی و چه خارجی برای خود به تصویر کشیده است. اما واقعیت این است این کشور در عالم واقع چهره دیگری از خود نشان داده است. در سطح داخلی، امارات متحده عربی همچنان مکانی برای سرکوب، بازداشت، نقض حقوق بشر، حبس مخالفان و فعالان مدنی و شکنجه در زندان‌ها و حتی از بین بردن آنها در بیشتر اوقات است. علاوه بر این سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان، افراد بیگانه و کارگران خارجی از دیگر اقداماتی است که این کشور انجام می‌دهد.
طی هفته‌های اخیر، بسیاری از گروه‌های حامی مقاومت در منطقه، اقدامات امارات در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرده و در خصوص تبعات این اقدام به ابوظبی هشدار داده‌اند.


استقبال از سفینه مرگ
دیروز، در حالی که هواپیمای حامل مقامات آمریکایی و صهیونیستی هنوز به خاک امارات نرسیده بود، انفجاری در یکی از شعبه‌های رستوران کی‌اف‌سی در ابوظبی رخ داد که در نتیجه شماری از کارکنان این رستوران زخمی شدند و گفته می‌شود یک نفر نیز کشته شده است. این شعبه رستوران در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ابوظبی واقع شده است. همچنین انفجاری دیگر، در رستورانی در شهر دبی به وقوع پیوست که هنوز آماری در خصوص تلفات آن منتشر نشده است. مقامات اماراتی برای آرام جلوه دادن اوضاع و جلوگیری از تنش‌های جدید در این کشور بر سر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی، از انتشار اخبار دقیق در خصوص دو انفجار دیروز اجتناب کرده‌اند.