به آرزوی دوران کودکی‌ام  رسیدم

مهدی طارمی پس از انتقال به پورتو از روزهای پیش روی خود در پرتغال می‌گوید

به آرزوی دوران کودکی‌ام رسیدم

در روزهای تلخ و پر‌اتفاق فوتبال ایران، انتقال مهدی طارمی به پورتو حال همه را خوب کرد. ستاره ایرانی، بعد از درخشش فوق‎العاده در لیگ پرتغال، با قراردادی 4‌ساله به نامی‌ترین باشگاه این کشور ملحق شد. در هفته‌های گذشته شایعات زیادی درباره انتقال او به پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ مطرح بود ولی سرانجام قهرمان فصل قبل لیگ پرتغال توانست طارمی را صید کند.

می‌توانیم قهرمان اروپا شویم
طارمی بعد از انتقال به پورتو از این گفت که بازی‌های آنها را فصل قبل تماشا می‌کرده است: «بله، فصل گذشته تمام بازی‌های پورتو را تماشا کردم. من این تیم را که به عنوان یک تیم واقعی می‌جنگند، دیدم و این نوع سبک بازی را دوست دارم. از اینکه به پورتو ملحق شدم، خیلی خوشحالم. در باشگاه بزرگی بازی خواهم کرد. به نظر‌خودم به بهترین باشگاه دنیا آمدم.»
او درباره انتخاب پورتو چنین توضیح داد: «دلیل انتخابم این بود که من پورتو را از هر باشگاه دیگری بیشتر دوست داشتم. از زمان کودکی از پورتو شناخت دارم. در کشورم، پورتو در میان باشگاه‌های پرتغال بیشترین شهرت را دارد. به همین خاطر از زمان کودکی پورتو را دوست داشتم و حال برای موفقیت این با تمام قوا تلاش می‌کنم. با آمدن به پورتو آرزوی کودکی‌ام محقق شد. پورتو سال 2004 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و من خیلی خوب آن سال را  به یاد می‌آورم. پورتو در فینال مقابل موناکو بازی می‌کرد که موفق شد با نتیجه 3‌برصفر به پیروزی برسد. در آن زمان مورینیو سرمربی پورتو بود و در ترکیب تیم، بازیکنان بزرگی حضور داشتند. این خاطره شیرین من از پورتو در آن سال‌ها بود.»
اما قول مهدی به طرفداران پورتو چیست؟ «امیدوارم با پورتو در رقابت‌های مختلف به قهرمانی برسم. قهرمانی در اروپا به همراه این تیم محال نیست و همه‌چیز ممکن است. به هواداران پورتو این قول را می‌دهم که تمام تلاش خود را برای خوشحالی آنها انجام می‌دهم. نمی‌توانم درباره تعداد گلم در این فصل با پورتو بگویم ولی تلاش می‌کنم عملکرد بهتری در گلزنی نسبت به فصل گذشته داشته باشم.»




هدف؛ آقای گلی
مهدی طارمی یک ماموریت تمام نشده در پرتغال دارد. او که فصل گذشته دومین گلزن برتر فصل شد حالا می‌خواهد در پورتو آقای گل شود. او در اولین واکنش به این موضوع می‌گوید: «می‌خواهم آقای گل شوم و بیش از 20‌گل بزنم.» مهدی هیجان زده از این انتقال می‌گوید : «اینجا فرصت‌های زیادی برای گلزنی نسبت به ریوآوه خواهم داشت.»



رکوردزنی پیج پورتو
باشگاه پورتو به‌شدت از جذب مهدی ذوق زده شد. این باشگاه 8‌پست متوالی صفحه رسمی خود را به مهدی اختصاص داد و نزدیک به 10‌استوری هم برای این بازیکن منتشر کرد. در این استوری‌ها آنها به زبان فارسی به مهدی طارمی خوشامد گفتند. همچنین طارمی در ویدئویی کوتاه از هواداران ایرانی خواست تا از این به بعد او را در صفحه رسمی پورتو دنبال کنند. با جذب مهدی، رکوردهای پیج باشگاه پرتغالی شکست. دو سه پست آخر این باشگاه حدود  5000 کامنت داشت. همچنین تعداد لایک‌های این باشگاه افزایش چشمگیری داشت و از حدود 20 تا 25 هزار به حدود 50 تا 80 هزار لایک رسید. دنبال کنندگان این باشگاه هم به میزان چشمگیری افزایش داشت.



کامنت معروف‌ها برای طارمی
باشگاه پورتو: به جمع ما خوش آمدی
امیر عابدزاده: موفق باشی داداش
حسین طیبی (بازیکن تیم‌ملی فوتسال): موفق باشی داداش
حسین سلیمانی(بازیگر): به به بدرخشی
میلاد کی‌مرام: موفق باشی
منوچهر هادی(کارگردان): دمت گرم مهدی‌جان
فرزاد فرخ(خواننده): به به تبریک داداش
امیر محمد متقیان(بازیگر برنامه‌های کودک): تبریک ان‌شاا... اونجا هم بترکونی
محسن شریفیان(موسیقی‌دان): پا قدمت مبارک. بیشتر از همیشه بدرخشی و گل بزنی
رضا شاهرودی: موفق باشی مهدی جان
حسین ماهینی: موفق باشی کاکو