دغدغه‌هایی که در لبنان پابرجاست

دغدغه‌هایی که در لبنان پابرجاست

فادی اسماعیل بودیه مدیر مجله المرایا

    سرانجام پارلمان لبنان با نخست‌وزیری مصطفی ادیب موافقت کرد. قطعا رسیدن بیروت به آرامش و ثبات، اصلی‌ترین هدفی است که در این برهه باید دنبال شود. بااین‌حال درخصوص آنچه امروز در معادلات سیاسی لبنان می‌گذرد سوالات و دغدغه‌هایی وجود دارد که باید به‌خوبی پاسخ داده‌شود. بدون‌شک تلاش دشمنان مقاومت برای تسلط بر لبنان، هرگز پایان نیافته و پایان نخواهد یافت. از سوی دیگر، طی ماه‌های اخیر شاهدیم آمریکا و متحدان آن از هرگونه اهرم و ابزاری برای ایجاد بحران در لبنان استفاده می‌کنند: از اقدامات خرابکارانه تا تحریم ملت لبنان.
سوال اصلی اینجاست که رئیس دولت لبنان چگونه می‌خواهد با این توطئه‌ها مقابله کند؟ آنچه مسلم است این‌که مصطفی ادیب باید این توطئه‌ها و راهکارهای مقابله با آنها را به‌خوبی در دستورکار قرار دهد. آنچه برای ملت لبنان اهمیت دارد، عزت و کرامت این ملت در برابر دشمنان قسم‌خورده آن است.
همگان به یاد دارند جریان مقاومت چگونه توانست دشمن صهیونیستی را در سال 2006 زمینگیر کند. در جریان جنگ ۳۳روزه و پس از تشدید جنایات و حملات صهیونیست‌ها، مقاومت لبنان شهر حیفا را مورد هدف قرار داد. همین مساله سبب شد شهر حیفا، به شهر ارواح تبدیل شود. همگان به یاد داریم پس از کشتار بیرحمانه ساکنان مظلوم روستای قانا در لبنان، سیدحسن نصرا... تهدید کرد بلافاصله پاسخ اسرائیل را خواهد داد.
هنوز چند ساعت از سخنان رهبر حزب‌ا... نگذشته بود که ناوچه فوق‌مدرن ساعر مورد اصابت موشک‌های حزب‌ا... قرار گرفت و در آب‌های صور همراه ده‌ها صهیونیست مدفون شد. ما به این مقاومت افتخار می‌کنیم.
لبنان از شرایط بحرانی فعلی عبور خواهد کرد. رسیدن به این هدف مهم، مشروط به ایستادگی در برابر توطئه‌ها، اقدامات و طرح‌های علنی و پنهان دشمنان ماست. دشمنانی که توان مشاهده قدرت مقاومت و ملت لبنان را ندارند. ما باید این توطئه‌ها را رصد کنیم و در جهت خنثی‌سازی آنها گام برداریم. این انتظاری است که باید از دولت جدید لبنان داشت.